Artykuł sponsorowany

Przepis na udany business lunch

Przepis na udany business lunch
Business lunch to idealna okazja zarówno do ubicia nowego interesu, jak i do umacniania relacji z klientem. Aby jednak takie spotkanie zakończyło się sukcesem, musi być odpowiednio zorganizowane. Wbrew pozorom, nie jest to aż takie proste. Sprawdźcie, jaki jest przepis na udany business lunch.

Czym jest business lunch?

Business lunch, lub po prostu lunch biznesowy, jest specyficzną okazją do zacieśniania relacji z klientem lub partnerem w interesach. To o wiele bardziej osobisty sposób na poznanie drugiej strony, niż spotkanie odbywające się w biurze. Na business lunchu panuje nieco mniej formalna atmosfera, dzięki której można o wiele lepiej poznać swojego kontrahenta. Dzięki udanemu lunchowi biznesowemu, przedstawiciel firmy i klient mają szansę poczuć się dobrze i swobodnie w swoim towarzystwie. Nie da się ukryć, że będzie to miało przełożenie na relacje biznesowe w przyszłości.

Zalety business lunchu

Jak przekonują przedstawiciele Filharmonii Smaku, spotkania w restauracjach pozwalają na odprężenie się i otworzenie na swoich towarzyszy. Jest to szczególnie istotne w czasie spotkań biznesowych, ponieważ dobre relacje między stronami gwarantują powodzenie w ich kontaktach biznesowych. Business lunch w restauracji pozwala wykorzystać specyficzną atmosferę panującą podczas wspólnego posiłku, jako korzyść dla firmy. Lunch jedzony z partnerami biznesowymi lub klientami pomaga w nawiązywaniu i umacnianiu relacji, uprzyjemnia prowadzenie negocjacji oraz wprowadza dobry nastrój między rozmówcami.

Zasady udanego business lunchu

Kiedy organizujecie business lunch dla siebie i swoich klientów lub partnerów biznesowych, powinniście trzymać się następujących reguł:
  • zaplanujcie przebieg spotkania – znajdźcie tematy do rozmowy z klientem (również te, które nie są związane z pracą), pomyślcie gdzie chcielibyście ich zabrać, w jakim miejscu panuje atmosfera odpowiednia dla tego typu spotkań; najlepiej zorganizować business lunch w przyjemnej restauracji, w której nie jest zbyt głośno, i w której szef kuchni serwuje smaczne potrawy,
  • unikajcie tematów osobistych – choć business lunch jest spotkaniem nie do końca formalnym, nie powinien on jednak przypominać typowego spotkania towarzyskiego; lepiej unikać rozmów na tematy prywatne, nie poruszać swoich problemów, ani tematów, które potencjalnie mogą doprowadzić do kłótni (polityka, religia, itp.),
  • nie zamawiajcie alkoholu – choć alkohol przełamuje bariery i redukuje stres, to jednak lepiej unikać go podczas lunchu biznesowego, szczególnie jeśli odbywa się on w środku dnia (klient mógłby uznać, że nie traktujecie swojej pracy poważnie); od tej reguły jest jednak pewien wyjątek – po podpisaniu kontraktu warto poczęstować swoich gości kieliszkiem szampana dla uczczenia tej okazji, jednak mimo wszystko takie spotkanie lepiej zorganizować w godzinach popołudniowych,
  • nie zapominajcie o etykiecie – business lunch, jak sama nazwa sugeruje, koncentruje się przede wszystkim na wspólnym jedzeniu, a podczas tego typu wyjść do restauracji, obowiązują klasyczne zasady savoir-vivru; trzeba pamiętać o kulturalnym sposobie jedzenia, jak również o tym, by nie trzymać telefonu obok talerza, wyciszeniu jego dzwonka oraz położeniu serwetki na kolanach. Pamiętajcie też o tym, by na wstępie ustalić kto płaci za lunch – zwyczajowo powinna zrobić to strona, która na niego zaprosiła.
To najważniejsze zasady, których przestrzeganie pomoże wam w organizacji udanego business lunchu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.