Artykuł sponsorowany

Flota GPS, czyli system CFM jako wsparcie w zarządzaniu

Flota GPS, czyli system CFM jako wsparcie w zarządzaniu
Efektywne zarządzanie flotą firmową nie tylko pozwala zoptymalizować wydatki na obsługę parku samochodowego, ale także umożliwia lepsze wykorzystanie potencjału posiadanych pojazdów. Dużym wsparciem w zarządzaniu flotą stały się systemy CFM.
Współczesna flota nawet w mniejszej firmie nie może często obejść się bez nowoczesnych narzędzi informatycznych i technologii GPS. Od kilku lat w zarządzaniu parkiem samochodowym chętnie wykorzystywane są na przykład systemy CFM. To skrót od angielskiego wyrażenia Car Fleet Management, a odnosi się do zarządzania flotą pojazdów. Nie można mylić jednak systemu informatycznego z usługą, która nazywa się dokładnie tak samo. Nasz artykuł koncentruje się na oprogramowaniu CFM. Warto dodać, że na rynku proponuje go coraz więcej dostawców monitoringu GPS pojazdów (np. SATIS).

Nowoczesna flota GPS

Zanim sprawdzimy, jakie funkcje możemy znaleźć w dobrej klasie systemie CFM, warto w kilku słowach scharakteryzować nowoczesną flotę w firmie. Dziś to już coś więcej niż tylko nowoczesny park samochodowy. Dobre pojazdy są nadal ważne, oczywiście, ale nowoczesna flota to coraz częściej flota GPS. Co to właściwie oznacza? Chodzi przede wszystkim o wykorzystanie monitoringu GPS w zarządzaniu pojazdami i kierowcami. Z jednej strony to nowoczesne lokalizatory GPS i szereg wielu czujników montowanych w samochodach (telematyka), z drugiej – to innowacyjne oprogramowanie, które wspiera menedżerów w różnych obszarach zarządzania flotą. Innymi słowy, flota GPS to flota, która korzysta z nowoczesnych systemów GPS i zaawansowanych systemów informatycznych.

Dobry system CFM – jakie powinien posiadać funkcje?

Sprawne zarządzanie flotą to priorytet wielu firm, a szczególnie firm zajmujących się transportem drogowym. Efektywne zarządzanie i jednocześnie kontrolowanie to duża szansa w wyeliminowaniu wielu nadużyć, ale także szansa na lepsze wykorzystywanie pojazdów i sprawniejszą pracę kierowców. Nieocenionym wsparciem w tych wszystkich obszarach jest system CFM. Dobry system tej klasy ma najczęściej następujące funkcje:
  • nadzór nad kosztami i ich analiza;
  • alerty dotyczące obsługi pojazdów flotowych (np. ubezpieczenia, terminy przeglądów, serwisowanie itp.);
  • dane na temat kierowców;
  • dane na temat przebiegów pojazdów;
  • dane z kart paliwowych;
  • tworzenie zdefiniowanych wcześniej raportów i zestawień;
  • dane na temat tras przejazdów;
  • możliwość współpracy z innym oprogramowaniem.
Dobrej klasy oprogramowanie CFM to jeden z filarów, na których opiera się flota GPS. Dzięki nowoczesnym narzędziom można lepiej planować trasy, pracę kierowców i wszystkie czynności związane z obsługą każdego z pojazdów, a wiele z tych czynności zostaje po prostu zautomatyzowanych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.