Artykuł sponsorowany

Kiedy opłaca się skorzystać z druku cyfrowego?

Kiedy opłaca się skorzystać z druku cyfrowego?
Wiele osób staje przed dylematem, czy skorzystać z technologii druku cyfrowego, czy zdecydować się na druk offsetowy. Wybór technologii wydruku zależy, oczywiście, od specyfikacji zamówienia. Kiedy więc opłaca się skorzystać z druku cyfrowego? Jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie stosowane przy zamówieniach niskonakładowych, w przypadku których zależy nam na szybkiej realizacji.

Druk w ekspresowym tempie

Druk cyfrowy jest niewątpliwie najszybszą technologią wydruku, w przypadku której nie zachodzi potrzeba wcześniejszego przygotowania formy drukowanej.
Jak tłumaczy nam nasz rozmówca, właściciel drukarni OferPress: Materiały są dostarczane do urządzenia w postaci danych komputerowych, dzięki czemu możliwy jest ich niemal automatyczny wydruk. Jest to niezawodna technika, jeśli chcemy wydrukować materiały na ostatnią chwilę. Druk cyfrowy to druk ekspresowy, niemniej wykonany w świetnej jakości, dzięki maszynom renomowanych producentów.
Maksymalnie krótki czas realizacji zamówienia sprawia, że z druku cyfrowego opłaca się skorzystać w wielu sytuacjach. Jest to niezastąpiona technologia druku materiałów, które są potrzebne nam w codziennej pracy, np. materiałów szkoleniowych, materiałów biznesowych i reklamowych, raportów, dokumentów. Najczęściej wydruki są gotowe do odbioru już następnego dnia po złożeniu zamówienia lub nawet jeszcze tego samego dnia.

Druk niewielkiej ilości materiałów

Druk cyfrowy doskonale sprawdza się w przypadku małych i bardzo małych zamówień. Jest wówczas nie tylko najszybszą, lecz także najtańszą formą wydruku. Jak wspomnieliśmy, faza przygotowania w druku cyfrowym trwa niezwykle krótko, a to znacząco wpływa na obniżenie kosztów. Po technologię druku cyfrowego warto sięgnąć również wtedy, gdy chcemy zrealizować nietypowe zamówienie. Istnieje bowiem możliwość personalizacji nakładu bez dodatkowych kosztów. Każda z drukowanych stron może być inna, można zmieniać takie informacje, jak dane osobowe, logo czy grafika. W dowolnej chwili można też zamówić dodruk niewielkiej ilości egzemplarzy ze spersonalizowanymi informacji.

Kiedy nie opłaca się korzystać z druku cyfrowego?

Technologia cyfrowa gwarantuje wysoką jakość wydruku, niemniej są dostrzegalne pewne, nieznaczne różnice między tego typu drukiem a drukiem offsetowym. Przy dzisiejszej technice nie można już jednak stwierdzić, że druk offsetowy jest znacznie lepszej jakości. Technologia maszyn Canon automatycznie reguluje poziom kolorów, co pozwala na otrzymanie jednakowej kolorystyki w całym nakładzie. Możliwości operowania kolorami i uszlachetnienia wydruków są w tym wypadku mniejsze. Wybór formatów i rodzajów jest ograniczony – maksymalny format pracy w przypadku druku cyfrowego to SRA3, a maksymalna gramatura papieru to najczęściej 350 g/m 2. Wybierając technikę druku, należy zwrócić uwagę na wielkość zamówienia. Im większy nakład, tym druk cyfrowy staje się coraz mniej opłacalny. Niemniej przy niedużych zleceń, np. druku krótkich serii materiałów, jest to bez wątpienia najlepsze rozwiązanie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.