Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować dobrą tablicę reklamową?

Jak zaprojektować dobrą tablicę reklamową?
Reklama w wielu postaciach jest wszechobecna i stanowi jeden z przejawów konkurencji między firmami. Jedną z form reklamy są tablice reklamowe, których pełno szczególnie w przestrzeni miejskiej. Od jakości projektu będzie więc zależało powodzenie prowadzenia reklamy outdoorowej przy użyciu tablic. Czym powinien charakteryzować się dobry projekt tablicy reklamowej?

Zastosowanie tablic reklamowych

Tablice reklamowe są jedną z form reklamy zewnętrznej, czyli outdoorowej, choć spotyka się je także we wnętrzach, szczególnie w budynkach, w których mieści się wiele lokali o charakterze handlowym czy usługowym. Obok funkcji reklamowej tablice mogą odgrywać rolę informacyjną. Gdzie najczęściej widujemy tablice reklamowe? Zapytaliśmy o to specjalistę z Pracowni Reklamy Wizualnej K.O.T.
Tablice reklamowe często lokowane są przy wejściach do budynku. Dzięki nim osoba szukająca danego punktu usługowego wie, że jest na miejscu. Tablica ma za zadanie przyciągać też wzrok i uwagę przechodniów, aby lokalizacja danego punktu utkwiła im w pamięci – często bez udziału świadomości.
Zdarza się, że potrzebujemy skorzystać z usług np. krawca i mimo tego, że nigdy nie byliśmy w żadnej konkretnej pracowni, umiemy przywołać w pamięci okolicę, w której należy jej szukać. To właśnie zasługa tablic reklamowych, które mijamy codziennie na swojej drodze. Tablice reklamowe mogą być wykonywane z różnych materiałów i przy użyciu rozmaitych technik: cięcia ploterowego folii, grawerowania, frezowania, wydruków czy malowania szablonowego.

Czym charakteryzuje się dobry projekt tablicy reklamowej?

Aby tablica reklamowa była skuteczna, musi być dobrze zaprojektowana. Co to oznacza? Przede wszystkim musi być odpowiedniej wielkości, ponieważ będzie odczytywana z odległości kilku lub kilkunastu metrów. Zbyt mała tablica lub duża tablica wypełniona małymi literami będzie nieczytelna. Elementem projektowania jest także zaplanowanie miejsca, w którym zawiśnie. Najlepiej, aby znajdowała się na wysokości wzroku – w przeciwnym razie łatwo będzie ją przeoczyć i nawet dobry projekt nie odniesie skutku. Co powinno znaleźć się na tablicy reklamowej? Treść powinna być skondensowana i maksymalnie informatywna, tak aby przechodzień po jednym rzucie oka wiedział, czego może oczekiwać w danym miejscu. Proste, minimalistyczne projekty będą się pozytywnie wyróżniać w pstrokatym otoczeniu. Na tablicy warto umieścić też logo firmy, aby elementy jej identyfikacji wizualnej zapadły w pamięć odbiorcy. Nadmiar kolorów i wzorów nie sprzyja czytelności. Dlatego zastosowanie jednego koloru i kroju pisma powinno być w zupełności wystarczające.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.