Jak skutecznie promować placówkę edukacyjną? Kilka pomysłów
Na rynku obecnych jest wiele firm i szkół nauczających języków obcych, prowadzących specjalne szkolenia i certyfikowane kursy czy studia podyplomowe. Każda z tych organizacji musi walczyć o uwagę klienta i rozpoznawalność wśród placówek o podobnym profilu działalności. Jak więc sprawić, aby klient zauważył właśnie nas i zechciał zapoznać się z ofertą? Podpowiadamy kilka sposobów na wyróżnienie się z tłumu.
Klasyczne formy promocji — wciąż warto?
Widząc ulotki, broszurki albo teczki z nadrukiem prezentującym branding lub logo instytucji szkoleniowej, można zadać sobie pytanie — czy wciąż warto korzystać z tradycyjnych nośników reklamy? To zależy od tego, jaki jest cel ich użycia. Jeśli ma to być główny sposób dotarcia do klientów, to może się okazać znacznie mniej skuteczny niż wykorzystanie tych materiałów jako dodatkowego wsparcia działań promocyjnych.
Wiele zależy też od grupy docelowej. Jeśli kierujemy swoje usługi do młodzieży, to forma papierowa może w ogóle nie zdać egzaminu, natomiast pokolenie seniorów może ją preferować. Warto więc poznać swoich odbiorców i ich zachowania. Mimo wszystko warto zadbać, aby nasz branding był widoczny także poza samym internetem. Nie musimy od razu inwestować w billboardy lub reklamę na autobusach krążących po mieście — chociaż to również może przynieść efekt. Pojawiajmy się na wydarzeniach branżowych, pokazując i aktywnie promując markę.
Podejść do tego inaczej, czyli jak?
Skoro już mówimy o aktywnym uczestnictwie w wydarzeniach branżowych, oprócz uczestnictwa możemy też zorganizować własne. W zależności od tego, czego dokładnie dotyczy nasza oferta — czy są to kursy dla specjalistów, nauka języków itd. — powinniśmy dopasować charakter wydarzenia i formy zaangażowania uczestników. Jako szkoła językowa moglibyśmy zorganizować bezpłatne spotkanie konwersacyjne z osobami natywnie posługującymi się danym językiem. Takie wydarzenie mogłoby mieć charakter cykliczny i w ten sposób zachęcać uczestników do nauki i doskonalenia swoich umiejętności językowych.
Jeśli nasz profil działalności opiera się o certyfikowanie konkretnych umiejętności, możemy zorganizować szkolenie wprowadzające w temat, którego chcemy nauczać. Praktyczne zajęcia pozwalają lepiej zapoznać się z danym zagadnieniem i na dłużej zapadają w pamięci, co pozytywnie przełoży się na postrzeganie marki. Warto zadbać, aby materiały z takiego wydarzenia trafiły w ręce uczestników w teczkach z nadrukiem naszej placówki — logo, motto, branding, wszystko, co jednoznacznie będzie się kojarzyć z naszą marką.
Obecność w sieci — standard XXI wieku
Oprócz powyższych form promowania placówki edukacyjnej musimy zadbać także o obecność w internecie i odpowiedni ruch. Strona internetowa i aktywność w mediach społecznościowych są podstawą działań online, bez której nie możemy nawet marzyć o sukcesie. Korzystając z tego medium, możemy na bieżąco wchodzić w interakcje z naszymi potencjalnymi i obecnymi klientami. Komunikacja ofert promocyjnych, real time marketing odwołujący się do bieżących wydarzeń lub świąt związanych z naszym profilem nauczania — to pozwoli na dotarcie do bardzo szerokiego grona osób. Nie bez znaczenia są też treści, jakie umieścimy na swojej stronie, które pozwolą dzielić się wiedzą i zwiększyć zainteresowanie użytkowników naszą ofertą.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana