Artykuł sponsorowany

Jak wygląda proces produkcji opakowań 3D?

Jak wygląda proces produkcji opakowań 3D?
Opakowania 3D to doskonały sposób na wyróżnienie swojego produktu. W dobie ogromnej różnorodności i konkurencji nie jest to takie proste. Badania dowodzą jednak, że opakowania trójwymiarowe doskonale spełniają swoje zadanie. Czym się charakteryzują, jaką skuteczność wykazują i na czym polega proces produkcji opakowań 3D? Oto wszystko, co warto wiedzieć na ten temat.

Opakowania 3D – trójwymiarowa rewolucja w pakowaniu towarów

Opakowania produktów są jednocześnie nośnikiem informacji marketingowej, która ma za zadanie wywrzeć wpływ na klienta. Stąd całe sztaby grafików i specjalistów sprzedaży pracują nad tym, aby każdy fragment opakowania spełniał swoje zadanie. Druk, jakim pokrywa się opakowania produktów, umożliwia tworzenie obrazów dwuwymiarowych. Są jednak metody na to, aby prowadzić trzeci wymiar, stwarzając opakowania 3D.
– Opakowania trójwymiarowe naprawdę robią różnicę – mówi przedstawiciel firmy Profix 3D, producenta opakowań 3D. – Dokładniej: pięciokrotną różnicę. Opakowania 3D przyciągają wzrok pięć razy częściej. To bardzo duża przewaga konkurencyjna, która z pewnością przełoży się na sprzedaż. Warto zaznaczyć, że opakowania trójwymiarowe przyciągają wzrok nie tylko częściej, ale też na dłużej, a przy tym przykuwają uwagę. Konsument ogląda je więc dokładniej i zaznajamia się z przekazem marketingowym ujętym na produkcie.
Pięciokrotnie większe zainteresowanie i podniesione zaangażowanie klienta to coś, o co warto się postarać, szczególnie że można to osiągnąć niewielkim kosztem. Okazuje się bowiem, że proces produkcji opakowań 3D to nie żadna czarna magia, a koszty są niskie.

Na czym polega proces produkcji opakowań 3D?

Metodą wykorzystywaną do produkcji opakowań trójwymiarowych jest tzw. technologia lentikularna. Za jej pomocą można stworzyć m.in.: opakowania plastikowe, pudełka z kartonu, blistry, opakowania leków, artykuły dziecięce – wszystkie z efektem 3D, który przyciągnie wzrok i sprawi, że konkurencyjne produkty wypadną blado. Technologia lentikularna wykorzystywana w procesie produkcji opakowań 3D opiera się na PP, czyli polipropylenie. Materiał ten to tworzywo termoplastyczne, które służy do wyrobu przeważającej części opakowań etykietowanych. Drugim istotnym elementem jest soczewka letikularna, która załamuje światło w taki sposób, że nadrukowany na niej obraz daje złudzenie głębi albo ruchu, w zależności od szerokości kąta widzenia. Soczewki te mają postać równolegle ułożonych, lekko wypukłych pasków. Ich zadaniem jest załamywanie światła tak, aby prawe i lewe oko otrzymywały różne obrazy, które mózg interpretuje jako jeden – trójwymiarowy lub poruszający się. Opakowanie wykonane z polipropylenu jest pokrywane warstwą lentikularną, na którą nanosi się nadruk. Proces produkcji opakowań 3D może wyglądać różnie w zależności od potrzeb, ponieważ warstwy lentikularne – płyty i folie – mogą być zadrukowywane bezpośrednio albo pokrywane materiałem, na którym wykonuje się nadruk.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.