Artykuł sponsorowany

Czym jest digital marketing?

Czym jest digital marketing?

Digital marketing to inaczej marketing cyfrowy, który zajmuje się promowaniem produktów i usług w Internecie. Dzięki niemu w różny sposób możesz dotrzeć do swoich nowych klientów i reklamować swoje produkty. Na czym dokładnie polega digital marketing i na co warto zwracać uwagę przy jego wprowadzaniu?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • czym jest digital marketing

  • na czym polega dokładnie marketing cyfrowy

  • czy możemy samodzielnie prowadzić zadania dotyczące digital marketingu

Marketing cyfrowy to dziś bardzo dobre narzędzie docierania do nowych klientów. Dzięki różnym narzędziom możesz w doskonały sposób pokazać swoje produkty i usługi, a także reklamować się. Warto zainwestować budżet marketingowy właśnie na działanie w ramach marketingu cyfrowego szczególnie, jeśli działasz w branży startup. Korzystne jest także w tradycyjnych branżach, takich jak renowacje mebli, remonty czy usługi rzemieślnicze.

Digital marketing - co to właściwie jest?

Digital marketing to nic innego jak marketing cyfrowy, który pozwala nam na różne sposoby reklamować nasze produkty i usługi w Sieci. Elementem marketingu cyfrowego może być między innymi strona internetowa, konto w mediach społecznościowych, działania SEO, kampania Google Ads, tworzenie odpowiednich treści dotyczących twoich produktów, czyli content marketing. Zakres działań jest więc bardzo szeroki i warto przyjrzeć mu się bliżej.

Content marketing, SEO, kampanie reklamowe, Social Media - z czego składa się marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy to przede wszystkim marketing internetowy i wszystkie jego elementy. Zawierają się w nim zarówno elementy content marketingu, czyli tworzenia wartościowych treści na nasza stronę i na zewnątrz, jak i social media marketing, czyli media społecznościowe i kampanie w nich prowadzone, kampanie Google Ads i działania SEO, czyli widoczność w wyszukiwarkach internetowych i wiele innych sposobów dotarcia do klienta poprzez media cyfrowe. 

Jak zająć się digital marketingiem w naszej firmie?

Cyfrowy marketing może być dla nas szczególnie korzystny, jeśli prowadzimy sklepy internetowy.  Warto stworzyć sklep online przyjazny dla użytkowników, zadbać o jego reklamę w wyszukiwarkach, stworzyć odpowiednie opisy produktu, właściwie treści zoptymalizowane pod SEO, które również pomogą nam zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google. To bardzo ważne, ponieważ dzięki skoordynowanym działaniom na stronie internetowej możemy osiągnąć bardzo dużo, a nasz sklep będzie po prostu lepiej sprzedawał. Nie bez znaczenia będą także konta w social mediach. Nie muszą być od razu wszystkie. Jednak warto się tym zainteresować, ponieważ to także jest droga do reklamy i dotarcia do nowych klientów, którzy mogą zostać z nami na dłużej. Innym aspektem może być także stworzenie newslettera, który pozwoli na stworzenie stałej bazy klientów, do których będziemy docierać szybciej z aktualnymi promocjami, nowymi produktami oraz usługami.

Czy możliwe jest prowadzenie digital marketingu samodzielnie?

Z pewnością na początku pewne elementy digital marketingu możemy wykonywać sami. Jednak nie damy rady zajmować się rozwojem naszych produktów i usług, a jednocześnie tworzyć odpowiednie strategie marketingowe i wprowadzać je w życie. Dlatego warto rozpocząć współpracę ze specjalistami zajmującymi się na co dzień digital marketingiem. To oni znają aktualne trendy w marketingu cyfrowym, podpowiedzą nam co aktualnie będzie dobre dla naszego biznesu, jak wdrażać poszczególne strategie marketingowe oparte o różne kanały docierania do klientów. Dzięki temu będziemy wiedzieli, że nasz budżet przeznaczony na marketing jest odpowiednio wydawany, a sklep stopniowo zyskuje coraz większy rozgłos, lepszą reklamę i dociera do nowych klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.