Artykuł sponsorowany

Jak często czyścić klimatyzację w pomieszczeniach biurowych?

Jak często czyścić klimatyzację w pomieszczeniach biurowych?
Bóle głowy, wysychanie śluzówek, stany alergiczne, a nawet zapalenie płuc, gardła czy spojówek – to najczęstsze skutki pracy w klimatyzowanych pomieszczeniach. W urządzeniach regulujących przepływ powietrza zalegają bowiem różnego rodzaju bakterie oraz grzyby, które stanowią zagrożenie dla życia człowieka. Aby zapobiec przed tego typu przykrymi konsekwencjami, należy regularnie konserwować klimatyzatory. Szczególnie dotyczy to pomieszczeń biurowych.

Jak często przeprowadzać konserwację urządzeń klimatyzacyjnych?

Częstotliwość przeglądów klimatyzatorów nie jest dokładnie określona, ale zaleca się, aby odbywały się one dwa razy do roku – najlepiej na wiosnę i jesień. Dzięki temu, oprócz zapobiegania niepożądanym chorobom wśród pracowników, dba się również o jakość i trwałość samych urządzeń, które nie ulegają tak łatwo zniszczeniu. Pracodawca powinien pamiętać, że instalując klimatyzator w pomieszczeniu biurowym zobowiązuje się do odpowiednie jego konserwacji, aby nie dopuścić do awarii, a ponadto stosowania specjalnych środków, które mają na celu ograniczenie natężenia i rozprzestrzeniania się hałasu oraz drgań spowodowanych jego pracą.

Przykre konsekwencje zanieczyszczonych klimatyzatorów

Niezastosowanie się do powyższych zaleceń wiąże się z różnymi zagrożeniami dla zdrowia osób przebywających w klimatyzowanym biurowym pomieszczeniu. Przedostanie się mikroorganizmów, takich jak bakterie czy grzyby, do powietrza przyczynia się do pogorszenia zdrowia i samopoczucia pracowników. Żaden pracodawca nie powinien być usatysfakcjonowany z takiego obrotu spraw, ponieważ prowadzi to do pogorszenia wydajności i jakości wykonywanej pracy, a także do częstszych zwolnień lekarskich.
Na początku zostało wspomniane, że przepisy nie regulują częstotliwości przeprowadzania przeglądów i czyszczenia klimatyzatorów. Zależy to bowiem od wielu czynników – od przepływu powietrza, rodzaju urządzenia, jego podatności na zanieczyszczenia oraz od zaistniałych awarii. Często przyjmuje się, że konserwacja klimatyzatorów powinna odbywać się nie rzadziej niż raz w roku, a najlepiej dwukrotnie. Lepiej wcześniej zapobiegać niekorzystnym sytuacjom, ponieważ nieczyszczone urządzenia klimatyzacyjne szybciej się zużywają, co doprowadza do konieczności całej ich wymiany – podkreśla ekspert z firmy Probon, która zajmuje się projektowaniem, wykonawstwem i serwisem dla przemysłu oraz obiektów komercyjnych m.in. w zakresie instalacji klimatyzacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.