Charakterystyka gąsienic gumowych
Budowa gąsienic gumowych
Gumowe gąsienice charakteryzuje dwuwarstwowa budowa, przy czym właściwie tylko zewnętrzna warstwa wykonana jest z gumy.Wewnętrzna warstwa gąsienicy
Wewnątrz gąsienicy znajduje się taśma stalowa, przypominająca tradycyjne gąsienice modułowe. Tym, co odróżnia tę wewnętrzną warstwę stalową od gąsienic starego typu, jest innowacyjna budowa, która w pełni eliminuje wszystkie spawane połączenia. Pozbawienie konstrukcji tego najsłabszego elementu, będącego najczęstszym miejscem przerwania gąsienicy, wpłynęło znacznie na poprawę wytrzymałości całego układu. Wewnętrzna taśma stalowa służy przekazaniu napędu z kół układu bieżnego bezpośrednio na gąsienicę. Do zewnętrznej powierzchni stalowej gąsienicy zamocowana jest jednolita gąsienica gumowa.Zewnętrzna warstwa gąsienicy
Zewnętrzne, gumowe taśmy gąsienicy wykonywane są z rozmaitych rodzajów gumy, w zależności od planowanego przeznaczenia. Powierzchnię taśmy pokrywa bieżnik, który odpowiada za zwiększenie przyczepności pojazdu, jednocześnie poprawiając stabilność maszyny i możliwości manewru – mówi ekspert z przedsiębiorstwa BUDMAR. Planując zakup gąsienic należy kierować się kryteriami takimi jak rodzaj nawierzchni, po której ma poruszać się pojazd, model maszyny, do której będziemy zakładać gąsienice i ich przewidywana trwałość.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana