Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę przy kupnie prezerwatyw?

Na co zwracać uwagę przy kupnie prezerwatyw?

Prezerwatywy chronią nie tylko przed niechcianą ciążą, ale także poważnymi chorobami przenoszonymi droga płciową. Obecnie stanowią najskuteczniejszą formę zabezpieczenia przed wirusem HIV, dlatego stosuje się je nie tylko ze względów antykoncepcyjnych. Dobre prezerwatywy nie powodują dyskomfortu, a ze względu na szeroki wybór produktów, można je dobrać do własnych potrzeb. Czym się kierować podczas zakupu?

Rodzaje prezerwatyw

Wiele osób unika stosowania prezerwatyw, argumentując to obniżeniem komfortu czy osłabieniem doznań podczas stosunku. Obecnie wybór prezerwatyw jest tak ogromny, że nie tylko chronią one przed chorobami i ciążą, ale także zapewniają dodatkową stymulację. Wśród dostępnych rodzajów, można wyróżnić:

  • Prezerwatywy klasyczne – stanowiące najbardziej uniwersalny wariant ochrony.
  • Prezerwatywy z wypustkami – ich ścianki pokryte są prążkami i wypustkami, które zapewniają dodatkową stymulację.
  • Prezerwatywy plemnikobójcze – wzbogacone o środek plemnikobójczy, który zapewnia większą skuteczność przed zajściem w ciąże.
  • Prezerwatywy smakowe – wyróżniają się równie wysoką skutecznością, ale dostępne są w różnych smakach, takich jak truskawka, jabłko czy czekolada.
  • Prezerwatywy bez lateksu – alternatywa dla osób uczulonych na składniki kauczuku.

Prezerwatywy są dostępne w wielu rozmiarach, a nawet kolorach. Pozwala to dobrać produkt do własnych preferencji i potrzeb.

Skuteczność

Najważniejszym parametrem podczas wyboru prezerwatyw jest ich skuteczność. Mimo że wykonane są z cienkiego materiału, to charakteryzują się dużą wytrzymałością, dlatego zachodzi niewielkie ryzyko pęknięcia. Obecnie prezerwatywy to nowoczesne produkty, które wyróżniają się wysokim stopniem bezpieczeństwa – mówi specjalista z Euro- Drogeria. – Ich skuteczność określa się na podstawie wskaźnika Pearla, który w przypadku prawidłowo użytkowanych prezerwatyw wynosi 2. Oznacza to, że na 100 par tylko w przypadku 2 istnieje ryzyko zajścia w ciążę – dodaje. Wskaźnik Pearla stosuje się w przypadku wszystkich środków antykoncepcyjnych, a wynik 2 plasuje prezerwatywy na wysokim miejscu wśród najskuteczniejszych metod zapobiegania ciąży.

Rozmiar prezerwatyw

Podczas zakupu należy kierować się rozmiarem i wybierać dopasowany do własnych potrzeb. Zbyt mała prezerwatywa może powodować dyskomfort oraz być bardziej podatna na pęknięcia. Z kolei za duża może się zsunąć podczas stosunku, co obniża jej skuteczność. Idealnie dopasowana prezerwatywa powinna być praktycznie niewyczuwalna i wygodna w użyciu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.