Artykuł sponsorowany

Metody finansowania zakupu ultrasonografów przez placówki medyczne

Metody finansowania zakupu ultrasonografów przez placówki medyczne

Ultrasonografy są niezbędnym elementem wyposażenia wielu placówek medycznych. Nie da się jednak ukryć, że nowoczesne urządzenia kosztują. Dlatego nic dziwnego, że gabinety lekarskie, przychodnie i szpitale szukają atrakcyjnych metod finansowania, które pozwolą na korzystanie z aparatów, a jednocześnie nie naruszą poważnie budżetu placówki. Przedstawiamy różne możliwości finansowania sprzętu USG.

Pożyczka na zakup sprzętu medycznego

Jednym z najpopularniejszych sposobów umożliwiających zakup drogiego sprzętu medycznego jest pożyczka. Decyzja kredytowa jest zazwyczaj maksymalnie uproszczona, a kwota finansowania to nawet kilkaset tysięcy złotych, co pozwala na wyposażenie placówki medycznej w nowoczesne i zaawansowane aparaty ultrasonograficzne. Dzięki temu prywatne gabinety lekarskie, przychodnie i szpitale mogą korzystać z nowoczesnych urządzeń bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów początkowych. Jednocześnie mogą zwiększać swoje przychody, ponieważ wysokiej klasy sprzęt zapewnia lepszą diagnostykę – co jest jednym z powodów, dla którego pacjenci wybierają tę, a nie inną placówkę medyczną.

Dodatkowo warunki finansowania bardzo często można dopasować do własnych potrzeb, np. poprzez wybór okresu kredytowania – a dzięki rozłożeniu płatności na wiele rat, ich wysokość może być tak niska, że niemal nieodczuwalna w comiesięcznych rozliczeniach. Zazwyczaj nie jest również wymagana wpłata własna, dlatego jest to rozwiązanie dla placówek, które nie mają wystarczających środków na zakup sprzętu.

Finansowanie zakupu ultrasonografu poprzez leasing

Kolejną, atrakcyjną formą finansowania sprzętu medycznego, którą oferuje GEMED – dystrybutor aparatów USG marki SAMSUNG jest leasing. Pozwala on na niewielkie obciążenie budżetu placówki, optymalizację obciążeń podatkowych, a jednocześnie daje możliwość korzystania z nowoczesnego sprzętu do USG. Podobnie jak pożyczka umożliwia sfinansowanie zarówno nowych, jak i używanych ultrasonografów.

Warto jednak wiedzieć, że w polskim prawie wyróżnia się dwa rodzaje leasingu: operacyjny oraz finansowy. Różnią się przede wszystkim kosztami początkowymi oraz wysokością kosztów stałych. W przypadku leasingu operacyjnego niższe są koszty początkowe, jednak wyższy jest należny podatek VAT. Leasing finansowy oferuje natomiast niższe koszty stałe, przy jednoczesnej wyższej jednorazowej opłacie. Dlatego przed podjęciem decyzji dobrze jest rozważyć wszystkie za i przeciw lub skonsultować się z doradcą kredytowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.