W jakie akcesoria warto wyposażyć biuro?
Akcesoria biurowe, które muszą znaleźć się w każdym biurze to papier ksero, segregatory, długopisy, tusze i tonery, taśmy klejące, zszywacze, dziurkacze i klipsy na dokumenty. Kompleksowe wyposażenie biura we wszystkie niezbędne artykuły podnosi komfort pracy. Podpowiadamy, jak odpowiednio zaopatrzyć biuro i zapewnić pracownikom niezbędne narzędzia.
Jakie są podstawowe artykuły biurowe?
Najważniejsze akcesoria do biura to papier ksero i drukarka. Przy zakupie materiałów papierniczych trzeba wziąć pod uwagę typ drukarki i wykonywanych na co dzień wydruków, aby dobrać odpowiedni format oraz gramaturę papieru. Do standardowych wydruków wystarczający jest papier o formacie A4 z gramaturą 80 g.
Jeśli w biurze wykonywane są wielokrotne kopie tego samego pisma, warto kupić papier samokopiujący, który charakteryzuje się gramaturą na poziomie 56 g. Warstwy składanki kopiującej zwykle różnią się kolorystyką – oryginał jest biały a kopie różowe lub żółte, co znacznie ułatwia obieg dokumentów. Stosowany jest najczęściej do wydruku faktur i dokumentów magazynowych. Ekologiczny papier samokopiujący dobrej jakości oferuje hurtownia artykułów biurowych JAMAL-POL.
Artykuły biurowe do przechowywania dokumentów
W każdym biurze trzeba dbać o właściwe przechowywanie dokumentów, zwłaszcza w przypadku faktur, ponieważ istnieje obowiązek ich archiwizacji przez okres pięciu lat. Dokumenty handlowe najlepiej układać chronologicznie, z podziałem na miesiące w osobnych, opisanych segregatorach. Aby nie dziurkować niepotrzebnie faktur, warto kupić segregator z koszulkami.
Osobną grupą dokumentów podlegających obowiązkowej archiwizacji są akta osobowe pracowników. Na pracodawcy ciąży obowiązek ich przechowywania przez okres dziesięciu lat, dlatego warto zadbać o właściwe ich sortowanie, które ułatwi szybkie odnalezienie teczki pracownika. Pomocne w tej kwestii są teczki akt osobowych podpisane imieniem i nazwiskiem, które najlepiej poukładać w sposób alfabetyczny.
Artykuły biurowe do pakowania
Niezbędnym wyposażeniem biura są też wszelkiego typu materiały do pakowania przesyłek. Jeśli konieczne jest wysyłanie towarów lub dokumentów, trzeba zadbać o ich właściwe zabezpieczenie na czas transportu. Pisma i faktury najlepiej pakować do kurierskich kopert foliowych, które ochronią dokumenty przed wilgocią, a drobne przedmioty do kopert bąbelkowych. Oprócz tego warto zaopatrzyć się w przylgi foliowe na listy przewozowe oraz etykiety samoprzylepne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana