Koperty EPO i ZPO - jakie standardy powinny spełniać?
W obiegu informacji oraz dokumentacji podmiotów gospodarczych i urzędów dużą rolę odgrywają koperty. Są elementem materiałów biurowych, które zapewniają bezpieczeństwo informacji w nich przesyłanych. Na rynku znajduje się wiele rodzajów kopert na akta, z potwierdzeniem odbioru, do Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru i dla kancelarii komorniczych. Dowiedz się, czym się one charakteryzują i jakie standardy powinny spełniać!
Koperty do Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru
Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru jest alternatywą dla tradycyjnej, papierowej formy potwierdzenia dostarczenia przesyłki. Jest ono wystawiane dla przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych. Koperty do EPO są świetną alternatywą dla tradycyjnych, papierowych form potwierdzenia odbioru listu poleconego.
Często spotykanymi formatami kopert są:
- EPO HK o wymiarach 12170mm,
- EPO HK z paskiem FR/L o wymiarach 120x170mm,
- B6 SK o wymiarach 125x176mm, bez potwierdzenia odbioru,
- EPO HK SUPERPACK o wymiarach 120x170mm, 100 g/m2, z zamkniętą klapką klejącą.
Jak wskazują specjaliści firmy Świat Kopert, ich wymiar można dopasować do własnych potrzeb i wielkości przesyłanych w nich dokumentów. Są one produkowane w kolorze białym i brązowym.
Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu wystarczy wpisać dowodzie nadania numer telefonu lub adres e-mail, które pozwolą poinformować nadawcę o doręczeniu przesyłki. Jeśli adresat nie odbierze listu, nadawca otrzyma informację o dacie jego zwrotu.
Koperty z potwierdzeniem odbioru
Koperta ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru jest niezwykle wygodna w użytkowaniu. Nie wymaga użycia kalki, zwrotka łatwo się odrywa dzięki zastosowanej perforacji. Ma pasek samoprzylepny, dzięki któremu jej zaklejenie nie zabiera dużo czasu. Jest na niej wydzielone miejsce na naklejkę pocztową z kodami. Tak produkowana jest zgodna z zapisami Kodeksu postępowania administracyjnego. Jest przystosowana do dużych naklejek z kodami kreskowymi na listy polecone, które stosuje Poczta Polska.
Wymaga ona jedynie wypełnienia wykropkowanych pól, dzięki czemu można oszczędzić czas. Są przygotowywane z dobrej jakości papieru, głównie o gramaturze 80 g i 100 g. Druki są zgodne z wymogami Poczty Polskiej. Dzięki temu mogą być stosowane w postępowaniu administracyjnemu i innym postępowaniu urzędowym. Są one wykorzystywane również przez komorników, policję, sądową służbę doręczeniową. Od ich jakości zależy prawidłowość przebiegu całego postępowania oraz jego ważność. Warto pamiętać, że w przypadku wielu spraw informacja o przesyłce jest tak samo ważna jak ona sama.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana