Meble biurowe

Ergonomia w biurze. W jakie meble wyposażyć strefę pracy?

Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na zaaranżowanie strefy pracy. Można powiedzieć, że każda przestrzeń zawsze będzie wyglądała nieco inaczej. Wpływ na wyposażenie może mieć przede wszystkim funkcja, jak i wielkość pomieszczenia. Do podstawowych narzędzi będzie należeć: biurko z krzesłem, komputer, oświetlenie, telefon, urządzenia wielofunkcyjne, szafa i artykuły biurowe. W co jeszcze powinna być wyposażona strefa pracy?

Podstawowe wyposażenie biura

Wyposażenie biura zaczyna się niemal zawsze od biurka. Powinno mieć ono dobraną odpowiednią do użytkownika wysokość. Bardzo popularne są obecnie takie wersje mebli, których wielkość automatycznie można regulować. Jeżeli nie istnieje możliwość zakupu biurka o idealnej wysokości, warto zainwestować w podstawkę pod laptopa czy monitor, a także regulowane krzesło. Fotel biurowy powinien być maksymalnie wygodny, szczególnie że pracownicy z reguły spędzają przy nim min. 8 godzin, co znacząco obciąża ciało. Ważne jest, aby posiadał wysokie oparcie i podpórki pod łokcie. Materiał, z jakiego się składa, musi być łatwy w uporządkowaniu oraz wytrzymały na uszkodzenia.

Przy każdym stanowisku powinien znaleźć się kontener lub szafka, którą pracownik będzie mógł wykorzystać w ramach uporządkowania swojego biurka. Z pewnością przyda się też szafa na dokumenty. Niektóre z nich powinny mieć możliwość zamykania na klucz. Czasami korzystny może się okazać także sejf pancerny, który ochroni cenne przedmioty przed kradzieżą.

Inne przydatne w biurze meble

W biurze przydatne mogą się okazać także takie meble jak:

Szafy techniczne mają głównie zastosowanie magazynowe. Często mogą także pełnić rolę szaf warsztatowych. Odznaczają się one niezwykłą wytrzymałością, jak i funkcjonalnością. Ich wewnętrzne wyposażenie może się różnić – mogą tam być szuflady, półki perforowane czy wanienko-półki.

Szafy roletowe mają zazwyczaj 70-200 cm. Są bardzo praktyczne i z reguły zajmują mało miejsca. To właśnie w nich najczęściej przechowuje się segregatory z dokumentacją firmową. Dużą zaletą jest dostępność wielu wariantów kolorów, które zapewnią biurowi estetyczny wygląd – tłumaczy przedstawiciel firmy BRASTECH. Szafy BHP przydają się szczególnie do pomieszczeń socjalnych. Można w nich przechowywać odzież pracowniczą oraz inne prywatne rzeczy. Z reguły wykonane są ze stali nierdzewnej.

Istnieje naprawdę wiele udogodnień w postaci mebli biurowych, które mogą zapewnić właściwą ergonomię pracy. Warto zastanowić się nad wyborem sprawdzonych firm, których oferta uwzględnia zarówno meble używane, jak i całkiem nowe.

Materiał partnera