Bez jakich artykułów nie może się obyć żadne biuro?
Do prawidłowego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa potrzebne są artykuły biurowe. Począwszy od długopisów, po zszywki i spinacze. Zawsze warto mieć zapas tego typu akcesoriów, ponieważ niespodziewany brak na przykład papieru do drukarki może sparaliżować działanie całej firmy. Warto więc wyrobić sobie nawyk pilnowania stałego poziomu ilości wyposażenia. Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek.
Co należy do podstawowego wyposażenia biura?
Niezależnie od branży, w jakiej działa konkretna firma, istnieją podstawowe artykuły biurowe, których brak może być odczuwany niezwykle boleśnie. Do takich przedmiotów należą długopisy oraz ołówki, materiały eksploatacyjne do drukarki (papier oraz tusz lub toner), koperty w różnych rozmiarach oraz spinacze lub zszywki.
Poza tym każde stacjonarne biuro powinno być zaopatrzone w artykuły socjalne. Brak papieru toaletowego w ubikacji może być sporą gafą podczas wizyty gości, z którymi akurat dobija się interesu. Źle oceniany wśród pracowników lub przyszłych kandydatów do pracy w firmie jest także niedobór wody do picia.
Jak dbać o zapas podstawowych artykułów biurowych?
Warto na bieżąco uzupełniać zapas podstawowych artykułów biurowych. Dzięki temu nie będzie miała miejsca nieprzyjemna sytuacja, kiedy pilnie trzeba będzie wysłać ważny dokument, a okaże się, że w całej siedzibie nie ma ani jednej czystej kartki papieru.
W tym celu warto oddelegować jednego z pracowników do roli kontrolera stanów magazynowych konkretnych przedmiotów. Warto też raz na jakiś przeprowadzić mały sondaż wśród pracowników, jakie artykuły biurowe są im najbardziej potrzebne. Dla jednych mogą być to samoprzylepne kartki, na których da się zapisać przypomnienie i przyczepić ją w widocznym miejscu. Inni z kolei zwrócą uwagę, że przyda się zapas większych kopert, ponieważ akurat będą wysyłali listy w innym formacie niż w zazwyczaj stosowanym.
Gdzie dokonywać zakupów artykułów biurowych?
Oddelegowany pracownik powinien znaleźć zaufaną firmę, która w swojej ofercie ma jak najwięcej artykułów biurowych. Taką firmą może być na przykład Jang II. Dzięki temu pojawi się możliwość zamówienia całego niezbędnego asortymentu w jednym miejscu. Ograniczy to czas potrzebny na znalezienie konkretnych przedmiotów.
Zaletą takiego rozwiązania jest również oszczędność pieniędzy. Wiele firm dolicza do końcowej kwoty także koszt wysyłki zamówienia kurierem. Więc jeśli transakcji dokona się w kilku miejscach, to do każdej przesyłki zostanie doliczona dodatkowa opłata. Natomiast dokonanie potrzebnych zakupów w jednym sklepie ograniczy koszt.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana