frezowanie-w-reklamie

Zastosowanie frezowania w reklamie

Frezowanie CNC jest czynnością maszynową, w której główną metodą pracy jest obróbka skrawaniem. Ma ono szerokie zastosowanie w różnych branżach, także reklamowej. Poprzez frezowanie można dokonywać obróbki metali, drewna orz innych materiałów i tworzyw. Sprawdźcie w jaki sposób wykorzystuje się frezowanie w reklamie.

Na czym polega frezowanie CNC?

Frezowanie CNC to jeden ze sposobów obróbki materiału skrawaniem, w którym wykorzystuje się ploter CNC. To proces opierający się na ruchu obrotowym i ruchu posuwnym. Podczas frezowania z pomocą obracającego się narzędzia (freza) dochodzi do oddzielenia określonych warstw materiału na frezarce. Dany materiał jest obrabiany przez frez, który zdejmuje z niego wióry o różnej grubości.

Dzięki frezowaniu można obrabiać takie powierzchnie kształtowe, jak płaszczyzny, kanaliki, rowki, czy uzębienia. Ponadto, z pomocą frezarki można obrobić też powierzchnie krzywoliniowe.

Frez w połączeniu z ruchem obrabianego materiału gwarantuje najwyższą jakość i niezwykle wysoką precyzję pracy. Ponadto, umożliwia nadawanie obiektom nawet najbardziej skomplikowanych form.

Najważniejsze zalety frezowania CNC

Jak wyliczają eksperci z Pracowni Reklamy Wizualnej KOT, wśród głównych zalet frezowania CNC wyróżnia się wysoką precyzję obróbki, wysoką wydajność, wielofunkcyjność, powtarzalność procesu produkcji, możliwość tworzenia skomplikowanych form oraz wysokie bezpieczeństwo całego procesu.

Współczesne frezowanie CNC daje wiele możliwości. Z jego pomocą można obrabiać materiały w formacie 2D, 2,5D oraz 3D (wielokształtowe). Frezowanie świetnie sprawdza się w grawerowaniu i wierceniu, a więc w czynnościach wymagających ogromnej precyzji. Technika ta jest więc często używana zarówno w branży jubilerskiej, jak i reklamowej.

Jakie jest zastosowanie frezowania CNC w branży reklamowej?

W branży reklamowej często wykonuje się różnego rodzaju gadżety o wymyślnych kształtach. W tym przypadku do ich tworzenia wykorzystuje się właśnie technikę frezowania CNC. Dzięki niej można wykonywać precyzyjne cięcia, których efektem jest uzyskanie perfekcyjnej formy.

Wśród produktów tworzonych tą techniką można znaleźć reklamy przestrzenne, bannery, szyldy, litery blokowe oraz reklamy zewnętrzne – wszystkie, na których można umieścić logo lub hasło reklamowe firmy.

Cięcie CNC daje w zasadzie nieograniczone niczym możliwości w tworzeniu modułów reklamowych. Tym samym jest ciekawym sposobem na skuteczny marketing.

Materiał partnera