Artykuł sponsorowany

Zastosowanie druku cyfrowego w reklamie i marketingu

Zastosowanie druku cyfrowego w reklamie i marketingu

Druk cyfrowy jest obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem, który daje praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie nanoszenia wzorów na różne powierzchnie. Dzięki temu znajduje zastosowanie między innymi w produktach promocyjnych oraz reklamie. Wybierając tę technologię, można liczyć na wysokiej jakości produkty w doskonałej rozdzielczości. Sprawdź, czym dokładnie jest druk cyfrowy i jakie ma zastosowanie.

Czym jest druk cyfrowy?

Technologia, jaką jest druk cyfrowy to jedna z najnowszych i najchętniej wybieranych usług w swojej kategorii. Jej celem jest przeniesienie wybranego obrazu ze specjalnego wałka bezpośrednio na papier lub inny materiał — w zależności od potrzeb klienta.

- Druk cyfrowy można obecnie wykonać tak naprawdę niemal na każdym materiale, który charakteryzuje się giętkością. Dzięki temu można przenieść na niego wybrany obraz. Z uwagi na wysoką jakość wydruków, technikę bardzo często wykorzystuje się w reklamie i marketingu – zauważa specjalista ze Studia Reklamy “MARS”.

Najważniejsze zalety druku cyfrowego

Najczęściej druk cyfrowy wykorzystuje się do nanoszenia wzorów na papier. Jednak współczesne treści reklamowe można nadrukować także między innymi na:

  • papier satynowy,
  • banery,
  • folie,
  • fototapety,
  • siatki,
  • blueback.

Do druku cyfrowego wykorzystuje się plotery drukujące, które odznaczają się wysoką rozdzielczością. To właśnie dzięki temu możliwe jest odwzorowanie dokładnego wzoru na powierzchni.

Wśród najważniejszych zalet druku cyfrowego znajduje się między innymi jego szybkość. Decydując się na tę technologię, można w krótkim czasie otrzymać dużą ilość materiałów w doskonałej jakości. Nowoczesne urządzenia pozwalają na wydruk do 200 stron w formacie A4 w ciągu zaledwie jednej minuty pracy. Wcześniejsza obróbka cyfrowa za pomocą programu graficznego umożliwia dokładne ustawienie kolorów. Dużą zaletą jest także możliwość pokrycia gotowego wydruku błyszczącą folią lub lakierem UV.

Gdzie najlepiej sprawdzą się dobrej jakości materiały reklamowe drukowane cyfrowo?

Nowoczesne technologie umożliwiają szybki i dokładny wydruk. Jest więc chętnie wybierany w przypadku przedstawiania oferty firmowej klientom. Dzięki niemu można stworzyć bardzo dokładne i estetycznie prezentujące się broszury, czy katalogi. Ma to ogromne znaczenie w momencie, kiedy przedsiębiorstwo chce pozyskać nowych partnerów, czy inwestorów, których musisz przekonać do swojej oferty.

Dodatkowo druk cyfrowy można wykonać bez wcześniejszego przygotowania. Oznacza to, że zlecenie można wykonać od ręki. Jest to przydatne wtedy, kiedy liczy się czas. Co więcej, można wykonać go nawet dla 1 strony, a pomimo tego koszt jednostkowy nie jest wyższy niż w przypadku wydruku większej ilości stron. Druk cyfrowy zaleca się jednak dla mniejszych partii wydruków do 1000 kartek. W przypadku większej ilości warto rozważyć natomiast druk offsetowy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.