Artykuł sponsorowany

Zasady organizacji transportu drobnicowego

Zasady organizacji transportu drobnicowego

Dążenie do maksymalnego obniżenia kosztów spedycji zaowocowało wprowadzeniem rozwiązań, które pozwalają na korzystanie ze znormalizowanych kontenerów w przypadku przewozów morskich i lotniczych oraz palet, stosowanych przy transporcie kołowym. W wielu sytuacjach nie będzie to jednak optymalne, stąd prężnie rozwijający się transport drobnicowy wypełniający istniejącą lukę w branży spedycyjnej.

Dlaczego transport drobnicowy jest potrzebny?

Potrzeby transportowe każdego przedsiębiorstwa są w dużym stopniu uzależnione od branży, w jakiej funkcjonuje, a także od skali działania oraz rodzaju oferowanych produktów czy usług. Wielu producentów oraz firm handlowych zajmuje się sprzedażą towarów, które mają sporą masę i rozmiary, są więc na ogół pakowane na palety oraz dalej dystrybuowane w tej formie, wypełniając zwykle całą dostępną powierzchnię ładunkową pojazdu mającego dostarczyć je do końcowego odbiorcy. Istnieje jednak wiele wyrobów, które są nie tylko stosunkowo lekkie i wyróżniają się niewielkimi rozmiarami, ale także są rozprowadzane w znacznie mniejszych partiach. W takim przypadku czekanie aż będzie można zapełnić całą przestrzeń naczepy czy skrzyni ciężarówki nie wchodzi w grę. Idealnym rozwiązaniem może tu jednak być transport drobnicowy. Skorzystanie z takiej opcji daje możliwość wysyłki ładunku w dogodnym dla zleceniodawcy terminie oraz przy kosztach, które nie będą nadmiernie wygórowane i niewiele różnią się od stawek obowiązujących przy ładunkach całopojazdowych.

Czym charakteryzuje się przygotowanie i wysyłka ładunków drobnicowych?

Za ładunki drobnicowe uważa się zgodnie z powszechnie przyjmowaną definicją towary wysyłane w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych. W praktyce będą to wszystkie te produkty, które nie są w stanie wypełnić całej jednostki ładunkowej albo zapełnić przestrzeni ładunkowej dostępnej w wykorzystywanym środku transportu. W przypadku spedycji kołowej w grę najczęściej wchodzą towary paletyzowane, których ilość jest jednak mniejsza niż pojemność naczepy lub skrzyni ładunkowej ciężarówki. Usługa związana z dostarczaniem takich przesyłek wiąże się z tym, iż spedytor grupuje większe partie pojedynczych palet, gromadząc taką ich ilość, którą można wysłać jako ładunek całopojazdowy. Dzięki temu nadawcy mogą zapłacić korzystniejsze ceny, a firma w pełni wykorzystuje posiadane środki transportu. Usługi tego typu oferuje m.in. DIERA. Warto wspomnieć, że ładunki drobnicowe mogą być także poddawane paletyzacji – w takim przypadku kilka opakowań zbiorczych jest dla usprawnienia całej procedury umieszczanych na jednej palecie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.