Z jakich etapów składa się proces konfekcjonowania towarów?
Konfekcjonowanie stanowi ostatni etap sprzedaży towarów, w tym również produktów sypkich. Umożliwia bezpieczne wysyłanie rzeczy bądź substancji do zamawiającego, a także, w przypadku produktów sypkich, wygodne dostarczanie ich bez ryzyka wysypania. Jego głównym etapem jest zapakowywanie i przepakowywanie towarów. Na czym ono polega? Z jakich jeszcze etapów składa się konfekcjonowanie?
Nakładanie etykiet i kodów kreskowych
Zanim jednak dojdzie do pakowania towarów, trzeba je zaetykietować. Na produkcie powinny znaleźć się bowiem etykiety zawierające konkretne informacje, między innymi o jego pochodzeniu, składzie, sposobach użytkowania lub danych odbiorcy, jeśli dotyczy to przesyłek. Konfekcjonowanie polega również na nanoszeniu kodów kreskowych. Cały proces konfekcjonowania, łącznie z etykietowaniem, wymaga zastosowania odpowiedniej technologii w profesjonalnych parkach maszynowych, dlatego najlepiej zlecić go zewnętrznej firmie, która, tak jak Flex Group realizuje usługi tego typu. Usługodawcy oferują też często naniesienie wielokolorowych nadruków na opakowania, na których może się znaleźć na przykład logo firmy. Takie rozwiązanie niesie ze sobą nieocenione walory estetyczne, reklamowe i marketingowe.
Zapakowanie produktu
Towar powinien być szczelnie zapakowany, żeby w trakcie dostarczania nie uległ uszkodzeniu lub po prostu nie wypadł z opakowania. Ponadto jeśli pakowana jest żywność, to musi ona zachować swoją świeżość przez odpowiednio długi czas. W tym celu stosuje się maszynowe pakowanie próżniowe. Rodzajów opakowań stosowanych na rynku i materiałów używanych do ich produkcji jest wiele, w zależności od tego, jaki rodzaj produktu i w jakiej ilości ma być pakowany. W ramach konfekcjonowania produktów sypkich, do których zaliczamy na przykład kawę, herbatę, cukier, przyprawy czy proszki do pieczenia, stosuje się między innymi saszetki Stick wykonane z surowców biodegradowalnych.
Jeśli karton, to tylko dobrej jakości
Jakie opakowanie wybrać, gdy mamy do czynienia z towarem o trochę większych gabarytach i bardziej stałej konsystencji? Niezwykle popularne są na przykład opakowania z kartonu, które zapewniają stabilność i bezpieczeństwo transportowanego towaru, szczególnie tego narażonego na stłuczenie bądź zniszczenie. Warunek jest jednak jeden – opakowanie musi być wykonane z kartonu dobrej jakości, a ponadto pochodzić od sprawdzonego i dobrze ocenianego przez klientów dostawcę.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana