Artykuł sponsorowany

Z jakich etapów składa się proces konfekcjonowania towarów?

Z jakich etapów składa się proces konfekcjonowania towarów?

Konfekcjonowanie stanowi ostatni etap sprzedaży towarów, w tym również produktów sypkich. Umożliwia bezpieczne wysyłanie rzeczy bądź substancji do zamawiającego, a także, w przypadku produktów sypkich, wygodne dostarczanie ich bez ryzyka wysypania. Jego głównym etapem jest zapakowywanie i przepakowywanie towarów. Na czym ono polega? Z jakich jeszcze etapów składa się konfekcjonowanie?

Nakładanie etykiet i kodów kreskowych

Zanim jednak dojdzie do pakowania towarów, trzeba je zaetykietować. Na produkcie powinny znaleźć się bowiem etykiety zawierające konkretne informacje, między innymi o jego pochodzeniu, składzie, sposobach użytkowania lub danych odbiorcy, jeśli dotyczy to przesyłek. Konfekcjonowanie polega również na nanoszeniu kodów kreskowych. Cały proces konfekcjonowania, łącznie z etykietowaniem, wymaga zastosowania odpowiedniej technologii w profesjonalnych parkach maszynowych, dlatego najlepiej zlecić go zewnętrznej firmie, która, tak jak Flex Group realizuje usługi tego typu. Usługodawcy oferują też często naniesienie wielokolorowych nadruków na opakowania, na których może się znaleźć na przykład logo firmy. Takie rozwiązanie niesie ze sobą nieocenione walory estetyczne, reklamowe i marketingowe.

Zapakowanie produktu

Towar powinien być szczelnie zapakowany, żeby w trakcie dostarczania nie uległ uszkodzeniu lub po prostu nie wypadł z opakowania. Ponadto jeśli pakowana jest żywność, to musi ona zachować swoją świeżość przez odpowiednio długi czas. W tym celu stosuje się maszynowe pakowanie próżniowe. Rodzajów opakowań stosowanych na rynku i materiałów używanych do ich produkcji jest wiele, w zależności od tego, jaki rodzaj produktu i w jakiej ilości ma być pakowany. W ramach konfekcjonowania produktów sypkich, do których zaliczamy na przykład kawę, herbatę, cukier, przyprawy czy proszki do pieczenia, stosuje się między innymi saszetki Stick wykonane z surowców biodegradowalnych.

Jeśli karton, to tylko dobrej jakości

Jakie opakowanie wybrać, gdy mamy do czynienia z towarem o trochę większych gabarytach i bardziej stałej konsystencji? Niezwykle popularne są na przykład opakowania z kartonu, które zapewniają stabilność i bezpieczeństwo transportowanego towaru, szczególnie tego narażonego na stłuczenie bądź zniszczenie. Warunek jest jednak jeden – opakowanie musi być wykonane z kartonu dobrej jakości, a ponadto pochodzić od sprawdzonego i dobrze ocenianego przez klientów dostawcę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.