Artykuł sponsorowany

Z czego wynika światowa popularność języka angielskiego?

Z czego wynika światowa popularność języka angielskiego?

Od wielu lat angielski jest jedynym językiem, za pomocą którego można  dość łatwo dogadać się w prawie każdym kraju na świecie. Jego popularność wynika z kilku faktów i wydarzeń historycznych mających miejsce już w XVII wieku. Dlaczego angielski to język międzynarodowy? Co sprawiło, że stał się on tak powszechny i ile osób uczy się go w obecnych czasach?

Popularny, ale nie najczęściej używany

Wielu osobom wydaje się, że angielski to najczęściej używany język na świecie, ale to nieprawda. Znacznie popularniejszy jest hiszpański i chiński, w których łącznie porozumiewa się ponad 1700 milionów ludzi. Angielski plasuje się dopiero na trzeciej pozycji w takich zestawieniach, ale pomimo tego faktu to właśnie on stał się językiem międzynarodowym wykorzystywanym na całym świecie.

- Fenomen angielskiego ma związek z kilkoma wydarzeniami historycznymi, ale nie tylko. W porównaniu do wielu innych języków jest on stosunkowo łatwy. Obecnie na świecie angielskiego uczy się około 1,5 miliarda osób, co stanowi ogromną liczbę, która wciąż rośnie – mówi pracownik szkoły językowej Language Pro-Expert.

Popularność angielskiego a historia

Popularność języka angielskiego ma swoje początki już w XVII wieku, kiedy to Wielka Brytania posiadała wiele kolonii na całym świecie. Po upadku imperium kultura w byłych terytoriach podległych Brytyjczykom nie zmieniła się, co poskutkowało powstaniem niezależnych, anglojęzycznych państw rozrzuconych na kilku kontynentach. Angielski jest obecnie językiem urzędowym w takich krajach, jak Kanada, Irlandia, RPA, Australia, Nowa Zelandia czy Papua-Nowa Gwinea. A to tylko niektóre tereny, które pamiętają panowanie Wielkiej Brytanii.

Podboje Wielkiej Brytanii były zaledwie jednym z wielu czynników wpływających na obecną popularność języka angielskiego. Do tego zjawiska w dużej mierze przyczyniły się również Standy Zjednoczone i rosnąca powszechność kultury masowej. Po wojnie coraz więcej osób zaczęło interesować się Hollywood, powstały takie zespoły jak np. The Beatles, a brytyjska rodzina królewska stała się ikoną kochaną przez ludzi na całym świecie.

Potem zaczęła się era nowych technologii, social mediów i zapożyczeń, które zakorzeniły się w wielu językach świata. Obecnie na kursy języka angielskiego uczęszczają miliony osób praktycznie na całym świecie, a umiejętność swobodnego porozumiewania się w międzynarodowym środowisku jest wymagana przez wielu pracodawców. Pozycja angielskiego jest tak silna, że nie był jej w stanie osłabić nawet Ludwik Zamenhof, czyli twórca uniwersalnego esperanto.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.