Wydruki do podświetleń
Aby przekaz reklamowy okazał się skuteczny i trafił do potencjalnego klienta, musi być dobrze widoczny. Istotne znaczenie ma tu nie tylko sama treść reklamy, atrakcyjna grafika czy chwytliwe hasło, ale też zastosowane rozwiązania technologiczne. Dużą popularnością w przestrzeni miejskiej cieszą się reklamy podświetlane, które wyróżniają się z otoczenia i są dobrze widoczne o każdej porze dnia i nocy. Czym charakteryzują się tego typu wydruki?
Technologia druku do podświetleń
Sekret skutecznej reklamy podświetlanej tkwi w zastosowaniu odpowiedniej techniki druku, która pozwoli na stworzenie efektownego obrazu na przezroczystym podłożu. W tym celu wykorzystuje się nowoczesne maszyny cyfrowe, które w połączeniu z wysokiej jakości tuszami UV umożliwiają trwałe zadrukowywanie specjalnych folii produkowanych z tworzyw sztucznych. Materiały te przeznaczone są do stosowania z podświetleniem, np. na ramkach z diodami LED. Przezroczysta struktura folii pozwala na równomierne rozproszenie emitowanego światła, dzięki czemu gotowa reklama prezentuje się atrakcyjnie, a jej przekaz jest w pełni czytelny. Estetyczny efekt zapewnia również stosowanie specjalnie dobranych farb, takich jak np. tusze Uvijet UV, które znajdziemy w ofercie Fujifilm SERICOL Polska. Dostępne są one w bogatej gamie kolorystycznej i pozwalają na tworzenie wyrazistych obrazów w dużej rozdzielczości, o żywych barwach, wysokim kontraście i nasyceniu. Farby te są przy tym niezwykle wytrzymałe i odporne na działanie czynników atmosferycznych. Wysoka jakość grafiki to jednak nie jedyna zaleta nowoczesnych technologii cyfrowych, które pozwalają również na obniżenie kosztów i przyspieszenie produkcji reklam podświetlanych. Jest to szczególnie istotne w przypadku coraz częściej realizowanych krótkoterminowych kampanii reklamowych wykorzystujących właśnie materiały podświetlane w przestrzeni miejskiej.
Wydruki do podświetleń – zastosowania
Wspomniane wcześniej farby drukarskie UV pozwalają na zadruk różnego rodzaju podłoży przeznaczonych do podświetlenia. Mogą to być specjalne folie typu backlight, ale też pleksi, tkaniny winylowe, papiery plakatowe i inne materiały. Reklamy podświetlane wykorzystuje się przy tym w różnych strefach przestrzeni miejskiej, np. na przystankach komunikacji, elewacjach budynków czy na wystawach. Może to być również reklama wewnętrzna typu light box stosowana np. w miejscach sprzedaży, w gablotach czy witrynach. Podświetlane mogą być bannery, specjalne kasetony czy też tzw. scroll boardy, czyli reklamy ze zmieniającą się treścią. Możliwe jest również podświetlanie specjalnie wyciętych ramek, liter, cyfr, logotypów i innych wzorów. Profesjonalnie przygotowana reklama podświetlana to skuteczny sposób na promowanie produktów i usług.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana