Wizerunek to podstawa. Jak wydrukować własną wizytówkę?
Czy wiesz, że jeśli w Hong Kongu biznesmen otrzyma wizytówkę i nie podaruje w zamian swojej, jest z góry skazany na niepowodzenie? W wielu krajach panują podobne zasady. Chociaż Polska nie jest tak restrykcyjna w tej kwestii, brak wizytówki świadczy o braku profesjonalizmu, zaangażowania, powagi i dbałości o interesy. Który klient lub kontrahent potraktuje poważnie przedsiębiorcę bez tego niezbędnego elementu? Jak więc wydrukować własną wizytówkę?
Własna wizytówka – dlaczego jest niezbędna?
Pierwsze wizytówki wspominano już w XV wieku w Chinach. Za czasów Ludwika XIV były niezbędnym wyposażeniem arystokracji, w Polsce zaś stały się powszechne w trakcie obrad dopiero pod koniec XVIII wieku. Wizytówki mają dość długą tradycję i do dzisiaj są nadzwyczaj cenione w wielu krajach.
Chociaż świat jest opanowany przez cyfrowe rozwiązania, tak naprawdę wymienianie danych kontaktowych w sieci jest bezosobowe. To właśnie wizytówki umożliwiają nawiązywanie prawdziwych biznesowych – i nie tylko – kontaktów. Są cenionym narzędziem marketingu bezpośredniego. W każdej chwili możesz się natknąć na potencjalnego klienta – w tym momencie niewielki kartonik z danymi jest po prostu nieoceniony.
Jak mówi specjalista z firmy Interdruk, wizytówki są odpowiedzialne za pierwsze wrażenie. W dodatku są zawsze dostępne, w przeciwieństwie do cyfrowych rozwiązań, kiedy np. zabraknie Internetu. Są poręczne, a niektórzy porównują je do postów na Facebooku. Dobre wizytówki będą udostępniane dalej. Zresztą o ich niebagatelnym znaczeniu można się przekonać chociażby w Japonii. Są one tak istotne, że prezentuje się je w ustalony sposób – najwyższej rangi biznesmen podaje swoją jako ostatnią.
Jak wydrukować własną wizytówkę?
Jeśli więc chcesz postawić na profesjonalny wizerunek, wybierz się do renomowanej drukarni, która od wielu lat się zajmuje wydrukiem tych elementów. To właśnie tam indywidualnie zaprojektujesz wizytówkę od podstaw. Wybór jest ogromny – zobaczysz wiele wariantów graficznych, kolorów, materiałów, struktur… Obecnie można nawet wydrukować wizytówkę na metalu! Przede wszystkim jednak trzeba odpowiednio oddać charakter firmy, instytucji lub swojej osoby – np. koncern Lego rozdaje malutkie ludziki z wypisanymi danymi, a Steve Wozniak ma metalową wizytówkę, która nawiązuje do płyt CD. Ty również możesz postawić na coś ekstrawaganckiego lub tradycyjnego w prostej formie lub bardziej urozmaiconej.
Warto zasięgnąć porady specjalistów, którzy pomogą wybrać kolorystykę, materiał, kształt, technologię druku czy metody uszlachetnienia. Czytelna, spójna, elegancka wizytówka to klucz do sukcesu za niewielkie pieniądze. Sprawdzi się nie tylko u prezesa, ale też doktora, artysty, kosmetyczki i we wszystkich innych przypadkach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana