Artykuł sponsorowany

W jakich branżach wykorzystuje się aerozole?

W jakich branżach wykorzystuje się aerozole?

Używamy ich na co dzień – są obecne w niemal każdej łazience, apteczce czy garażu. Aerozole, bo to o nich właśnie mowa, to rozwiązanie, które od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. W jakich branżach się z niego korzysta, jakiego rodzaju produkty są w tej formie dostępne? Jakie są najważniejsze zalety aerozoli, a jakie wady? Tego dowiemy się z poniższego artykułu?

Czym jest aerozol?

W słownikowym, naukowym ujęciu „aerozol” to zawiesina cząsteczek stałych lub płynnych, rozprowadzona w gazowym ośrodku. Zgodnie z tym znaczeniem za aerozol można uznać między innymi chmury, mgłę, dym, sadzę. W mowie potocznej aerozolami nazywa się produkty w formie różnego rodzaju płynów, które dozowane są w formie strumienia gazu, zawierającego rozproszone cząsteczki tych płynów. Produkty te, zazwyczaj dostępne w hermetycznie zamkniętych puszkach z dozownikiem, nazywane są również sprayami.

Gdzie stosowane są aerozole?

Ze względu na swoją specyfikę aerozole są rozwiązaniem bardzo powszechnie stosowane w różnych branżach. Powszechnie kojarzone są z branżą kosmetyczną, która w tej formie sprzedaje między innymi dezodoranty i lakiery do włosów. Zastosowanie dla nich znajdują również inne gałęzie przemysłu, między innymi:

  • Branża chemiczna - wykorzystuje aerozole do sprzedaży środków takich jak farby, lakiery i smary. Dozownik puszki pozwala na łatwą, szybką i przede wszystkim czystą aplikację preparatu, bez potrzeby używania środków ochronnych i narzędzi, które należy później czyścić.
  • Branża farmaceutyczna – a więc różnego rodzaju leki oraz środki medyczne. Do kategorii aerozoli medycznych zaliczyć można spraye do aplikacji do gardła (przy różnego rodzaju infekcjach) lub do dezynfekcji skóry, ran.
  • Branża spożywcza – w tej kategorii znajdziemy między innymi produkty spożywcze stosowane w cukiernictwie, np. bitą śmietanę lub oleje dedykowane do gofrownic i form na ciasto.

To oczywiście nie zamyka listy wszystkich dostępnych na rynku aerozoli. Do produktów tych zaliczyć możemy również różnego rodzaju specyfiki czyszczące i konserwujące, a także tzw. repelenty czyli środki odstraszające między innymi insekty. Jednym z uznanych producentów Aerozoli na polskim rynku jest firma WATS.

Zalety i wady aerozoli

Powszechność produktów w sprayu wynika z ich licznych atutów, wśród których wymienić należy między innymi:

  • Trwałość opakowania – metalowe puszki są bardzo odporne na zniszczenie, a dozowniki nie ulegają zużyciu
  • Łatwość aplikacji – produkty w sprayu można łatwo nanosić na powierzchnie bez konieczności ich dotykania, bez użycia narzędzi, nawet z dość dużej odległości i w trudno dostępnych miejscach
  • Długa przydatność do użytku – produkty zamknięte w puszce praktycznie nie ulegają zepsuciu i mogą być bez obaw stosowane aż do wyczerpania.

Wady? Aerozole mogą być kłopotliwe w utylizacji, ponieważ nie wolno ich wyrzucać wraz z innymi odpadami. Należy również pamiętać, by obchodzić się z nimi ostrożnie, między innymi uważać na kontakt z ogniem i wysoką temperaturą, a także chronić przed dziećmi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.