marketing firmowy

Sprawdzone sposoby na kreowanie nowych marek

Podczas prowadzenia biznesu niezwykle istotnym aspektem jest kreowanie własnej marki. Odpowiednia strategia rozwijania jej świadomości to nie tylko epatowanie logiem firmy podczas kampanii reklamowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku to konieczność przemyślanych działań. Jakie kroki pozwalają wyjść z marką na rynek i pozostać w świadomości klientów? Co można zyskać?

Na czym polega budowanie świadomości własnej marki?

Na budowanie świadomości marki składają się te wszystkie czynności marketingowe, które utrwalają wiedzę o jej istnieniu oraz sprawiają, że jej wizerunek jest pozytywny, a więc kojarzony z dobrymi zjawiskami. Działania te polegają na budowie takich skojarzeń w umysłach klientów. Na przykład firma, która produkuje auta, swój spot reklamowy nie będzie opierała na suchym, technicznym przedstawianiu zalet konkretnego samochodu. Stworzy natomiast całą historię, odwołującą się do pozytywnych stanów, na przykład relaksujących podróży, ekscytacji nieznanym, poczucia wolności czy też wspólnych wypadów z rodziną. Jest to przede wszystkim nawiązanie do emocji klienta. Wtedy marka zostaje łatwiej zapamiętana i pozytywnie kojarzona.

Dlaczego pozytywne kreowanie marki jest takie istotne?

Działania brandingowe są bardzo istotne w kreowaniu wizerunku marki, albowiem bezpośrednio przekładają się na sprzedaż usługi lub produktu, a co za tym idzie – na konkretne zyski. Umiejętnie wykreowana marka, najczęściej przez specjalistów z firm takich, jak EMBI-Marketing, buduje zaufanie klientów, pozwala dotrzeć do wciąż nowych grup nabywców, a przede wszystkim wyróżnia produkt na tle innych, konkurencyjnych. Biznesowa wartość firmy cały czas wzrasta.

Jakimi innymi działaniami kreuje się markę?

Sposobów na propagowanie marki jest kilka, a najszerzej wykorzystywanym jest content marketing. Polega on na dotarciu do klienta przy pomocy treści. Form jej przekazania jest wiele. Mogą to być na przykład posty w social mediach, blogi, artykuły w prasie, zdjęcia, grafiki, newslettery albo e-booki. Najlepiej do klientów przemawiają obrazy video. Oczywiście muszą one być na tyle atrakcyjne, aby zapadały w pamięć. Najlepiej, jeśli będą przekazywane dalej przez samych odbiorców.

Kreowanie nowej marki znacznie usprawnia zaangażowanie klientów. Tworzy to narzędzie zwane User Generated Content. Są to różnego rodzaju publikowane opinie i pozytywne komentarze, które budują zaufanie do firmy. Inne działania to tworzenie programów lojalnościowych oraz przedstawianie firmy jako dobrego pracodawcy.

Materiał partnera