Artykuł sponsorowany

Sposoby dekorowania opakowań kosmetycznych

Sposoby dekorowania opakowań kosmetycznych

Nowoczesne opakowania kosmetyczne gwarantują trwałość zamkniętych w nich produktów oraz przykuwają uwagę potencjalnych klientów m.in. oryginalnymi etykietami. Różne sposoby dekorowania opakowań kosmetycznych mają na celu przede wszystkim wyróżnienie oferty konkretnego producenta spośród produktów konkurencji i zachęcenie klientów do ich zakupu. Jedną z częściej stosowanych metod zdobienia opakowań kosmetyków jest metoda hot stampingu.

W jaki sposób dekorowane są opakowania kosmetyczne?

Wykorzystywane do dekorowania opakowań kosmetycznych metody pozwalają stworzyć produkt, który będzie nie tylko estetyczny pod względem wizualnym, ale także zapadnie w pamięć jego odbiorców. Projekt opakowania powstaje z myślą o tym, że klienci kupują oczami i są skłonni zapłacić więcej za produkt, który wyróżnia się oryginalnym opakowaniem. Sposób dekorowania opakowań kosmetycznych dobierany jest indywidualnie do potrzeb konkretnego producenta oraz specyfiki jego produktu. Najczęściej do dekorowania opakowań kosmetycznych wykorzystuje się klasyczny sitodruk, metodę hot stampingu oraz druk tamponowy. Do popularnych metod ozdabiania opakowań kosmetycznych należy również metalizacja opakowania, dekorglass i flokowanie. Nie wszystkie metody dekorowania opakowań kosmetycznych można zastosować np. na opakowaniach z tworzyw sztucznych, które są nadal najczęściej stosowane w branży kosmetycznej.

- Atrakcyjne opakowanie produktu kosmetycznego to jeden z filarów jego dobrej sprzedaży. Wybór spośród wielu metod zdobienia opakowań kosmetycznych może być trudny, jednak profesjonalne firmy, które zajmują się ich produkcją zawsze służą fachową radą i pomagają dobrać rozwiązania szyte na miarę indywidualnych oczekiwań swoich klientów - wyjaśnia ekspert z firmy  NOVO-PAK.

Jakimi metodami dekoruje się opakowania kosmetyczne z tworzyw sztucznych?

Opakowania kosmetyków z tworzyw sztucznych najczęściej dekoruje się metodą sitodruku, hot stampingu i druku tamponowego. Każda z tych metod ma swoje zalety, które warto poznać. W przypadku klasycznego sitodruku nadruk powstaje z pomocą stworzonego wcześniej szablonu i odpowiednio dobranej farby. Dzięki temu można precyzyjnie odwzorować szczegóły projektu oraz uzyskać różne efekty, które przykuwają uwagę kupujących. Zaletą sitodruku jest jego duża odporność na uszkodzenia oraz korzystna cena. Równie często stosowaną metodą zdobienia opakowań z tworzyw sztucznych jest metoda hot stampingu. W tym przypadku nadruki na opakowaniach wykonywane są bez użycia farby, ale z zastosowaniem specjalnych folii oraz stempli. Hot stamping polega na wytłoczeniu na powierzchni opakowania wybranego wzoru. Kolejną metodą dekorowania opakowań kosmetyków jest tampondruk, czyli druk tamponowy, który bardzo dobrze sprawdza się w przypadku np. nierównych powierzchni opakowań. Druk tamponowy jest odporny na uszkodzenia oraz pozwala na uzyskanie doskonałego efektu wizualnego ze względu na swoją wysoką rozdzielczość. Wzory z płytki wzorcowej nanosi się w tym przypadku na opakowanie za pomocą miękkiego stempla.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.