Rodzaje folii samoprzylepnych i ich zastosowanie
Folia samoprzylepna jest jednym z najważniejszych materiałów wykorzystywanych podczas tworzenia reklamy wizualnej. Olbrzymia różnorodność kolorów i stopnia przejrzystości, łatwość obróbki i możliwość stosowania zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i na świeżym powietrzu, w połączeniu z przystępną ceną sprawia, że stosowanie folii samoprzylepnej jest znacznie bardziej opłacalne, niż np. stosowanie trwałych farb i lakierów.
Przykładowe zastosowania folii samoprzylepnej
Bardzo atrakcyjne ceny wyrobów z tworzyw sztucznych sprawiły, że elementy dekoracyjne na folii samoprzylepnej spotykamy nie tylko w zastosowaniach przemysłowych. Właśnie z tego materiału wykonuje się popularne naklejki dla dzieci czy ozdobne szablony na ściany, jakie można znaleźć w niemal każdym supermarkecie. Jednak najważniejszym odbiorcą folii samoprzylepnej jest branża promocji outdoorowej. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, łatwość i szybkość tworzenia nośników reklamy z jej użyciem. Folie samoprzylepne wykorzystuje się do tworzenia profesjonalnych, wielkoformatowych billboardów i kasetonów promocyjnych, ale także przy własnoręcznej produkcji tymczasowych szyldów i oznakowań.
Rodzaje folii samoprzylepnych
Podstawowym rodzajem folii samoprzylepnej, używanej chętnie przez twórców reklamy, jest folia monomeryczna. Tego typu folia sprawdza się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczeń, przy czym trwałość wykonanych z niej elementów szacuje się na około 3 lata. Folie monomeryczne sprawdzają się najlepiej na płaskich podłożach z PVC, blachy, dibondu i metaplexu. W praktyce bardzo często używa się ich do oklejania samochodów, witryn sklepów i lokali usługowych, a także mniejszych powierzchni, jak kasetony i litery przestrzenne. Podobne właściwości wykazują samoprzylepne folie polimerowe, te jednak z reguły są droższe i, jak można się domyślić, trwalsze. Reklamy outdoorowe wykorzystujące ten typ folii mogą opierać się działaniu czynników atmosferycznych nawet przez okres 7 lat. Są też bardzo elastyczne, dlatego dają większe możliwości stosowania na powierzchniach przetłaczanych i nieregularnych. Jeszcze większa plastyczność cechuje folie wylewane, te jednak stosuje się najrzadziej, ze względu na wysokie ceny i bardziej skomplikowany proces nakładania na powierzchnie. Tego typu folie stosuje się więc wyłącznie w wyspecjalizowanych zakładach, gdzie obróbce poddawane są powierzchnie profilowane, fałdowane czy z głębokimi przetłoczeniami.
Możliwości folii samoprzylepnych
Trwałość i elastyczność nie są jedynymi cechami, jakie warto brać pod uwagę przy wyborze folii samoprzylepnej. W asortymencie sklepu internetowego firmy Akces-Plexi znajdziemy bogaty wybór folii o dodatkowych właściwościach istotnych z punktu widzenia estetyki przyszłego nośnika reklamy. Oprócz szerokich możliwości wyboru koloru folii, klient może też decydować o jej stopniu przejrzystości. Podczas gdy w witrynach butików sprawdzą się samoprzylepne folie transparentne, w salonach gier konieczne będzie użycie folii całkowicie uniemożliwiającej zaglądanie do środka. Chcąc uzyskać efekt szkła piaskowego lub mrożonego można sięgnąć po folię glass decor. Do produkcji kasetonów podświetlanych od wewnątrz warto sięgnąć po samoprzylepną folię translucentną, natomiast gdy reklama nie będzie podświetlana za pomocą dodatkowego źródła energii, można rozważyć użycie np. folii odblaskowej lub fluorescencyjnej. Ważnym wyznacznikiem użyteczności folii samoprzylepnej jest możliwość jej obróbki. Jeżeli folię zamierzamy poddać przycinaniu na ploterze lub zadrukowi na maszynie do sitodruku, musimy upewnić się, że dany materiał można traktować za pomocą wymienionych urządzeń.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana