Artykuł sponsorowany

Rodzaje banerów do zadruku wielkoformatowego

Rodzaje banerów do zadruku wielkoformatowego

Druk wielkoformatowy oferuje bogate możliwości techniczne, w związku z czym ma coraz więcej zastosowań. Zdominował przede wszystkim branżę marketingową ze szczególnym uwzględnieniem reklamy zewnętrznej. Wielkoformatowe wydruki znakomicie sprawdzają się w przestrzeni miejskiej, dlatego technikę tę wykorzystuje się do produkcji banerów. Jakie wyróżniamy rodzaje banerów, które wykonuje się właśnie przy użyciu druku wielkoformatowego?

Banery typu frontlit

Jeden z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych rodzajów banerów, tzw. frontlit, to winylowy materiał o wielu zaletach. Charakteryzuje się wysoką elastycznością, a zarazem wytrzymałością oraz stabilnością, zwłaszcza w wersji powlekanej, specjalnie wzmocnionej. Baner powlekany jest odporny na działanie czynników atmosferycznych oraz na uszkodzenia mechaniczne. Doskonale eksponuje treści i nadaje się do zadruku w różnych technologiach wielkoformatowego druku cyfrowego, w tym UV, solwent czy latex. Renomowane firmy dostarczające rozwiązania dla rynku poligraficznego, jak Reprograf, oferują przy tym różne wymiary oraz gramatury banerów typu frontlit, a także wykończenia np. matowe bądź błyszczące. Tego typu materiały nadają się na grafiki i reklamy tekstowe zarówno wielko, jak i małoformatowe. Znakomicie sprawdzają się w charakterze reklamy zewnętrznej np. na ogrodzeniach, billboardach, a także na elewacjach budynków.

Banery typu block out

Drugi popularny rodzaj banerów do zadruku wielkoformatowego to podkłady typu block out. Jak sama nazwa wskazuje, ich zadaniem jest blokowanie promieni słonecznych, które nie przenikają materiału, dzięki czemu wydruki nawet z najmniejszymi detalami są niezwykle wyraźne. Sekret nieprzepuszczalności światła w przypadku tego typu banerów tkwi w specjalnej czarnej przekładce umieszczonej w materiale. Tego typu banery reklamowe, dostępne w wersji powlekanej i matowej, charakteryzuje wysoka wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Można na nich drukować zarówno w technologii UV, jak również solwentowej. Dostępne są różne gramatury banerów block out do wielu zastosowań, m. in. na ogrodzenia, reklamy typu roll up i billboardy.

Inne

Jakie wyróżniamy inne rodzaje banerów do zadruku wielkoformatowego? Do popularnych rozwiązań należą również:

  • Banery backlit – wykonane z materiału, który przepuszcza i rozprasza światło, nadają się do reklam podświetlanych.
  • Siatki mesh – banery wykonane z siatki posiadającej specjalne otwory przepuszczające powietrze, dzięki czemu reklama nie ugina się pod naporem wiatru, jest wytrzymała i nadaje się do zastosowania np. na elewacjach budynków.
  • Banery odblaskowe – z pryzmatycznego materiału, który odbija światło, nadaje się do stosowania przy drogach.
  • Banery canvas – do druku na specjalnym materiale tekstylnym przypominającym płótno.

Odpowiednio dobrany podkład sprawi, że baner będzie się efektownie prezentował, a reklama będzie trwała i odporna na warunki atmosferyczne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.