Artykuł sponsorowany

Rekrutacja językowa i jej znaczenie w procesie zatrudnienia

Rekrutacja językowa i jej znaczenie w procesie zatrudnienia

Praktyczna znajomość języków obcych otwiera furtkę do nowych możliwości. Dla firm, które planują ekspansję na rynki zagraniczne istotne jest, by zatrudnić pracowników, którzy nie tylko posiadają niezbędne kompetencje, ale również umiejętności językowe. Nie wystarczy deklaracja znajomości danego języka – ważne znaczenie w procesie zatrudnienia ma umiejętność swobodnej rozmowy w obcym języku.

Znajomość języków obcych jest nie tylko atutem – w niektórych firmach jest wręcz koniecznością. Świat staje się coraz bardziej otwarty, z tego względu przedsiębiorstwa ograniczające się wyłącznie na klientów i kontrahentów z własnego podwórka mogą zostać w tyle. Znajomość języka angielskiego to podstawa. Może się jednak okazać, że największą korzyść dla firmy i pracownika przyniesie znajomość języków odleglejszych kulturowo – na przykład chińskiego. Praktyczną znajomość danego języka można sprawdzić przeprowadzając rekrutację językową.

Znaczenie rekrutacji językowej dla pracodawcy

Największą korzyść z rekrutacji językowych odnoszą pracodawcy. Dzięki niej mogą znaleźć pracowników najlepiej odpowiadających potrzebom firmy – posiadających nie tylko niezbędne do pracy na danym stanowisku kompetencje, ale również praktyczne umiejętności. W przypadku ekspansji na rynki zagraniczne lub działania poza granicami kraju konieczne jest znalezienie i zatrudnienie pracowników, którzy bez problemu porozumieją się z klientami i kontrahentami.

Znajomość języków obcych jest również istotna ze względu na otwartość granic. Nawet, jeśli firma nie działa za granicą, może okazać się, że jej klientami będą osoby obcojęzyczne mieszkające w Polsce. W hotelarstwie czy gastronomii brak umiejętności językowych może spowodować odpływ klientów, którzy nie będą mogli porozumieć się z kelnerem lub recepcjonistą. Dlatego tak istotne jest znalezienie pracowników, którzy nie tylko mogą pochwalić się znajomością języka, ale również wykazać się podczas procesu rekrutacji. Jeśli osoby odpowiedzialne za rekrutację nie posiadają odpowiedniej wiedzy lub narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia rekrutacji językowej istnieje możliwość zatrudnienia tłumacza, który przeprowadzi proces zatrudnienia za nas. W Gliwicach tego typu usługi oferuje biuro tłumaczeń Adex.

Korzyści rekrutacji językowej dla pracownika

Rekrutacja przeprowadzona w języku obcym niesie korzyści nie tylko dla pracodawcy. Potencjalny pracownik może wykazać się praktyczną znajomością języka obcego, a w przypadku doskonałej znajomości danego języka może wypaść lepiej na tle konkurentów. Wpisana w CV znajomość języka nie odzwierciedla w pełni umiejętności. Łatwość nawiązywania kontaktów, zrozumienie pytań i szybkość odpowiedzi w obcym języku z pewnością wpłynie na pozytywną ocenę i da większą szansę na zatrudnienie. Z tego względu rekrutacja językowa przynosi korzyści obu stronom – pracodawca może zatrudnić osobę kompetentną, pracownik z doskonałą znajomością języka może wypaść lepiej niż pozostałe osoby kandydujące na to samo stanowisko.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.