Artykuł sponsorowany

Reklamowy potencjał druku wielkoformatowego

Reklamowy potencjał druku wielkoformatowego

Reklama pełni bardzo ważną funkcję w życiu firmy. To dzięki niej konsument może odróżnić daną markę od konkurentów oraz zapoznać się z jej ofertą. Wśród rodzajów reklamy wyróżniamy reklamę outdoorową, czyli taką, którą umieszcza się na zewnątrz. Tego typu nośnik wykonuje się za pomocą druku wielkoformatowego. Przeczytaj, jak wykonuje się takie reklamy i jakie zalety ma druk cyfrowy.

Na czym polega drukowanie wielkoformatowe?

Druk wielkoformatowy odbywa się na dużych powierzchniach. Materiały, na których drukuje się najczęściej to papier plakatowy, billboardowy, citylight lub folia. Druk wielkoformatowy może odbywać się różnymi technikami. Najpopularniejsze z nich to druk solwentowy oraz lateksowy. Pierwsza polega na zastąpieniu tuszy atramentowych tuszami solwentowymi. Są to tusze, które bazują na rozpuszczalnikach organicznych. Sam druk odbywa się dzięki maszynie zwanej ploterem. Druk solwentowy jest bardzo trwały i nie trzeba go dodatkowo laminować. Ekologiczną alternatywą dla tego rodzaju druku, jest druk lateksowy stosowany m.in. przez producenta reklam Świat Reklamy. Jest on bardziej szczegółowy i dłużej utrzymuje się na materiałach, a co więcej jest bezwonny.  

Gdzie stosuje się druk wielkoformatowy?

Druk wielkoformatowy stosuje się przede wszystkim do reklam outdoorowych, czyli zewnętrznych. Zdecydowanie najpopularniejszym przykładem, który większość uczestników ruchu drogowego widzi codziennie, są tradycyjne billboardy. Inne nośniki reklamowe, które wykonywane są przy pomocy druku wielkoformatowego to:

  • plakaty,
  • witryny sklepowe,
  • szyldy,
  • banery,
  • plandeki,
  • tablice.

Reklamy te bardzo łatwo jest zauważyć i już z daleka można odczytać komunikat znajdujący się na nich. Takie wydruki stosuje się najczęściej w kampaniach reklamowych, ale największy wysyp tych formatów można zauważyć podczas kampanii wyborczych.

Zalety druku wielkoformatowego

Do największych zalet druku wielkoformatowego zdecydowanie należy wysoka jakość wykonania reklamy. Dzięki nowoczesnej technologii i technikom druku jest on wysokiej rozdzielczości. Kolory są  wyraziste i nawet najmniejsze elementy grafiki  są dobrze widoczne. Warto dodać, że drukowanie wielkoformatowe, nawet na bardzo dużych powierzchniach, odbywa się szybko.  To umożliwia wydrukowanie większej ilości billboardów, czy plakatów w krótkim czasie. Zaletą tego typu druku jest także odporność na czynniki atmosferyczne. Mimo że są to reklamy stosowane zazwyczaj na zewnątrz, nie tracą na jakości. Druk wielkoformatowy jest odporny na promieniowanie UV, wilgoć oraz uszkodzenia mechaniczne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.