Artykuł sponsorowany

Reklamowe zadania drukarń cyfrowych

Reklamowe zadania drukarń cyfrowych

Drukarnie cyfrowe realizują wiele różnych zleceń: od czarno-białych wydruków A4, przez plakaty,  drukowanie książek, aż po druk wielkoformatowy. Duża część usług związana jest z zadaniami reklamowymi. Tradycyjne wydruki ulotek, broszur, banerów i roll-upów nadal stanowią podstawową formę komunikacji firmy z klientem. Jakie formy reklamy wizualnej są wciąż chętnie wykorzystywane i drukowane, a przede wszystkim skuteczne?

Skuteczna reklama wizualna to nadal doskonała forma kontaktu z klientem i sposób na skuteczne zachęcenie do skorzystania z produktów lub usług oferowanych przez firmę. Choć coraz częściej wykorzystywane są nowoczesne rozwiązania, a reklama przenosi się głównie do internetu – ciekawie zaprezentowane ulotki, broszury, banery, potykacze lub roll-upy z pewnością zwrócą na siebie uwagę. Zwłaszcza w miejscach, w których potencjalny klient ma czas na zatrzymanie się oraz zastanowienie: na przystankach autobusowych, w poczekalni u lekarza lub na ławce w parku. Codziennie migają nam przed oczami setki reklam, przedstawianych w internecie, telewizji i radiu. Czemu by więc nie skorzystać z tradycyjnych form?

Ulotki, foldery, broszury i katalogi reklamowe

Ulotki to z pewnością podstawowa forma reklamy kojarzona z zadaniami drukarń cyfrowych.

Czy nadal opłaca się drukować ulotki? Oczywiście. Jednak powinny wyróżniać się niebanalnym designem i najwyższą jakością wydruku – podpowiada specjalista ze Strefy Xero, drukarni w Warszawie – Należy również wziąć pod uwagę grupę odbiorców potencjalnie zainteresowaną oferowanymi przez firmę produktami lub usługami. Rozdawanie ulotek przypadkowym ludziom w centrum miasta może nie być najlepszym pomysłem. Dystrybuowanie ulotek powinno być przemyślanie. Warto dorzucać je do zakupów, także tych internetowych, kłaść w widocznym miejscu w biurze lub sklepach firmowych oraz koniecznie zabierać ze sobą na wszelkie imprezy branżowe – taka forma nie tylko zachęci klientów do ponownych odwiedzin i zakupów, ale również zachęci tych niezdecydowanych – dodaje.

To jednak nie jedyna forma zachęcenia klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Coraz popularniejsze stają się również foldery, broszury lub katalogi, w których można zawrzeć więcej informacji niż w tradycyjnej ulotce. Foldery to rodzaj materiałów reklamowych, które są składane – zazwyczaj na trzy. Ze względu na większą powierzchnię możliwe jest zastosowanie przykuwających uwagę grafik i zdjęć. Broszury i katalogi zawierają od kilku do nawet kilkudziesięciu stron i są zszywane – dzięki temu możliwe jest umieszczenie w nich wielu treści. Są doskonałym sposobem na przekaz marketingowo-reklamowy. Zwłaszcza jeśli w materiałach znajdą się interesujące treści, które umilą czas na przykład podczas wizyty w poczekalni.

Plakaty, banery, potykacze i roll-upy

Tradycyjne materiały reklamowe to nie wszystko, co oferują drukarnie cyfrowe. To także wydruki wielkoformatowe, plakaty, banery, stojaki reklamowe i roll-upy. Tego typu wydruki mogą być wykorzystywane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz – ze względu na zastosowanie materiałów odpornych na działanie warunków atmosferycznych oraz promieni UV. Reklamy wielkoformatowe sprawdzają się zwłaszcza w miejscach często uczęszczanych, na przykład w pobliżu przystanków autobusowych lub tramwajowych, centrach handlowych, wzdłuż tras o dużym natężeniu ruchu. Plakaty, potykacze oraz folie na oknach sprawdzą się w pobliżu siedziby lub punktu firmowego, jako zachęta do wejścia oraz skorzystania z oferty. Wydruki wielkoformatowe spełniają funkcję drogowskazów, wskazujących klientowi drogę do firmy. Umożliwiają wyróżnienie się na tle konkurencji, a ciekawie zrealizowane z pewnością zwracają na siebie uwagę i zapadają w pamięć.

Oklejanie witryn ma również aspekt praktyczny – skutecznie blokują promienie słoneczne, dzięki czemu zmniejsza się temperatura wewnątrz budynku. Tym samym zwiększa się komfort pracowników oraz chronione są towary – zwłaszcza te, na które wysoka temperatura oraz promieniowanie UV mają niekorzystny wpływ.

Teczki, notesy i magnesy reklamowe

Czy to już wszystkie usługi reklamowe, które oferują drukarnie cyfrowe? Otóż nie! Nowoczesne rozwiązania umożliwiają wykonywanie druków firmowych także na kopertach, notesach, teczkach, pocztówkach, a nawet magnesach. Niestandardowe, a jednocześnie praktyczne materiały reklamowe mogą zostać wykorzystane przez klientów jako teczka na dokumenty, notes do zapisywania adresów lub ważnych informacji lub magnes na lodówkę przytrzymujący listę zakupów. Dzięki temu materiały reklamowe nie lądują w koszu po przeczytaniu, lecz stają się przydatnym gadżetem wykorzystywanym na co dzień. Jednocześnie – reklamującym daną firmę i jej towary lub usługi.

Na co zwrócić uwagę podczas przekazywania materiałów do druku?

Tyle o zadaniach reklamowych drukarń cyfrowych. Jeśli chcemy, aby nasze wydruki były w jak najlepszej jakości, warto pamiętać o przygotowaniu plików do druku.

Przede wszystkim należy pamiętać, że kolor ma znaczenie – na komputerze może wyglądać zupełnie inaczej niż na wydruku – mówi specjalista – Odpowiedzialna jest za to przestrzeń kolorystyczna, za pomocą której tworzony jest projekt. Dobrze od początku pracować na stosowaną w poligrafii przestrzenią kolorystyczną CMYK. Konieczne jest również zastosowanie odpowiednich spadów drukarskich. Co to takiego? To obszar, który jest odcinany podczas późniejszych prac wykończeniowych, na przykład docinaniu ulotek do odpowiedniego rozmiaru. Warto pozostawić 3-5 milimetrowy margines bezpieczeństwa. Nie zapominajmy również o odpowiedniej rozdzielczości obrazów i grafik.

Ostatnim elementem, o którym warto pamiętać, jest zapisanie projektu w postaci wektorowej, tak zwanych krzywych. Najbezpieczniejszym formatem będzie doskonale znany format PDF – w ten sposób plik będzie wyglądał tak samo na komputerze w drukarni.

Druk offsetowy czy cyfrowy?

Każda drukarnia z pewnością zaproponuje na najlepsze rozwiązanie zarówno w zakresie rodzaju druku, jak i wykorzystanego papieru. Warto jednak wiedzieć, czym różnią się podstawowe odmiany druku: offsetowy oraz cyfrowy. Zazwyczaj do wydruków wysokonakładowych o wysokiej jakości stosuje się druk offsetowy. Nadruki wykonane z pomocą tej techniki są wyjątkowo dokładne i intensywne. Są bardziej opłacalne przy wysokich nakładach, z tego względu bardzo często wykorzystuje się je właśnie do materiałów reklamowych. Druk cyfrowy umożliwia wydrukowanie mniejszych nakładów, do tego szybciej i taniej, a jego jakość coraz częściej porównywalna jest do jakości wydruków offsetowych.

W przypadku druków reklamowych znaczenie dla jakości ma nie tylko druk, ale również gramatura papieru oraz jego wykończenie. W większości przypadków jest to zależne również od rodzaju materiałów reklamowych – niektóre z nich muszą być nadrukowane na specjalnym rodzaju materiału. Ulotki, katalogi, broszury i inne materiały drukowane na papierze można poddać procesowi foliowania lub lakierowania – dzięki czemu ich powierzchnia będzie uszlachetniona, a jednocześnie zabezpieczona.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.