Przepis na udany business lunch
Czym jest business lunch?
Business lunch, lub po prostu lunch biznesowy, jest specyficzną okazją do zacieśniania relacji z klientem lub partnerem w interesach. To o wiele bardziej osobisty sposób na poznanie drugiej strony, niż spotkanie odbywające się w biurze. Na business lunchu panuje nieco mniej formalna atmosfera, dzięki której można o wiele lepiej poznać swojego kontrahenta. Dzięki udanemu lunchowi biznesowemu, przedstawiciel firmy i klient mają szansę poczuć się dobrze i swobodnie w swoim towarzystwie. Nie da się ukryć, że będzie to miało przełożenie na relacje biznesowe w przyszłości.Zalety business lunchu
Jak przekonują przedstawiciele Filharmonii Smaku, spotkania w restauracjach pozwalają na odprężenie się i otworzenie na swoich towarzyszy. Jest to szczególnie istotne w czasie spotkań biznesowych, ponieważ dobre relacje między stronami gwarantują powodzenie w ich kontaktach biznesowych. Business lunch w restauracji pozwala wykorzystać specyficzną atmosferę panującą podczas wspólnego posiłku, jako korzyść dla firmy. Lunch jedzony z partnerami biznesowymi lub klientami pomaga w nawiązywaniu i umacnianiu relacji, uprzyjemnia prowadzenie negocjacji oraz wprowadza dobry nastrój między rozmówcami.Zasady udanego business lunchu
Kiedy organizujecie business lunch dla siebie i swoich klientów lub partnerów biznesowych, powinniście trzymać się następujących reguł:- zaplanujcie przebieg spotkania – znajdźcie tematy do rozmowy z klientem (również te, które nie są związane z pracą), pomyślcie gdzie chcielibyście ich zabrać, w jakim miejscu panuje atmosfera odpowiednia dla tego typu spotkań; najlepiej zorganizować business lunch w przyjemnej restauracji, w której nie jest zbyt głośno, i w której szef kuchni serwuje smaczne potrawy,
- unikajcie tematów osobistych – choć business lunch jest spotkaniem nie do końca formalnym, nie powinien on jednak przypominać typowego spotkania towarzyskiego; lepiej unikać rozmów na tematy prywatne, nie poruszać swoich problemów, ani tematów, które potencjalnie mogą doprowadzić do kłótni (polityka, religia, itp.),
- nie zamawiajcie alkoholu – choć alkohol przełamuje bariery i redukuje stres, to jednak lepiej unikać go podczas lunchu biznesowego, szczególnie jeśli odbywa się on w środku dnia (klient mógłby uznać, że nie traktujecie swojej pracy poważnie); od tej reguły jest jednak pewien wyjątek – po podpisaniu kontraktu warto poczęstować swoich gości kieliszkiem szampana dla uczczenia tej okazji, jednak mimo wszystko takie spotkanie lepiej zorganizować w godzinach popołudniowych,
- nie zapominajcie o etykiecie – business lunch, jak sama nazwa sugeruje, koncentruje się przede wszystkim na wspólnym jedzeniu, a podczas tego typu wyjść do restauracji, obowiązują klasyczne zasady savoir-vivru; trzeba pamiętać o kulturalnym sposobie jedzenia, jak również o tym, by nie trzymać telefonu obok talerza, wyciszeniu jego dzwonka oraz położeniu serwetki na kolanach. Pamiętajcie też o tym, by na wstępie ustalić kto płaci za lunch – zwyczajowo powinna zrobić to strona, która na niego zaprosiła.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana