pośrednik nieruchomości

Po czym poznać dobrego pośrednika nieruchomości? Na co zwrócić uwagę?

Pośrednik nieruchomości to osoba wszechstronna, która swobodnie porusza się w wielu obszarach. Od prawa budowlanego, przez prawo cywilne, aż po znajomość meandrów finansowych czy architektonicznych. Ale po czym poznać, że ma się do czynienia z najwyższej klasy profesjonalistą w swoim fachu? Czym warto kierować się przy wyborze idealnego biura pośrednictwa?

Odpowiednie kwalifikacje i umiejętności twarde

Pośrednik nieruchomości musi sprawnie poruszać się w różnych dziedzinach. Do jego obowiązków należy między innymi:

  • doradztwo w zakresie kupna i sprzedaży (analiza opłacalności),
  • zebranie od stron odpowiedniej dokumentacji,
  • tworzenie oferty,
  • załatwianie spraw w urzędach i spółdzielniach,
  • sprawdzenie nieruchomości pod kątem prawnym.

Jak widać, wachlarz działań jest całkiem szeroki. Zatem dobry pośrednik nieruchomości, na przykład z Sempre Nieruchomości, powinien im wszystkim sprostać.

Jednak liczą się nie tylko umiejętności twarde, które są absolutnie niezbędne, gdy mowa o wykonywaniu zawodu zgodnie ze sztuką. Liczą się także inne mocne strony.

Dostępność, elastyczność i wyrozumiałość – kompetencje miękkie

Sprzedaż lub kupno domu albo mieszkania to zwykle poważne zobowiązanie życiowe, zwłaszcza gdy chodzi o nieruchomość z przeznaczeniem do zamieszkania. Osoba zatrudniona w takim zawodzie musi pamiętać o tym, że proces transakcyjny nie dotyczy czegoś za kilkadziesiąt złotych, tylko jednego z najcenniejszych dóbr w życiu człowieka.

Dlatego specjalista powinien mieć umiejętność wczucia się w emocje i doświadczenia drugiej strony. Chodzi więc o to, by wykazał się empatią i zrozumieniem. Całodzienne lub wielodniowe czekanie na odpowiedź pośrednika generuje niepotrzebny stres. Trzeba być elastycznym i dostępnym.   

Znajomość realiów rynkowych

Rynek nieruchomości zmienia się diametralnie i trzeba na bieżąco aktualizować swoją wiedzę. Zarówno w przypadku cen mieszkań, jak i ich wystroju, lokalizacji, układu. Trzeba też brać pod uwagę preferencje konkretnych grup klientów.

Wystarczy przeanalizować zmiany, jakie miały miejsce w przeciągu ostatnich dziesięciu – dwudziestu lat. Oferty nieruchomości są coraz bardziej sprofilowane pod konkretny typ klienta.

Młodzi ludzie niechętnie decydują się na nieruchomości w stanie do kapitalnego remontu ze względu na wysokie ceny materiałów budowlanych. Wolą coś „pod klucz”, od razu do wprowadzenia się. Z kolei inwestorzy rozglądający się za lokalami pod późniejszy wynajem chętnie kupią coś za niższą cenę, z zamiarem odremontowania i przearanżowania układu.

Materiał partnera