Artykuł sponsorowany

Po czym poznać dobrego pośrednika nieruchomości? Na co zwrócić uwagę?

Po czym poznać dobrego pośrednika nieruchomości? Na co zwrócić uwagę?

Pośrednik nieruchomości to osoba wszechstronna, która swobodnie porusza się w wielu obszarach. Od prawa budowlanego, przez prawo cywilne, aż po znajomość meandrów finansowych czy architektonicznych. Ale po czym poznać, że ma się do czynienia z najwyższej klasy profesjonalistą w swoim fachu? Czym warto kierować się przy wyborze idealnego biura pośrednictwa?

Odpowiednie kwalifikacje i umiejętności twarde

Pośrednik nieruchomości musi sprawnie poruszać się w różnych dziedzinach. Do jego obowiązków należy między innymi:

  • doradztwo w zakresie kupna i sprzedaży (analiza opłacalności),
  • zebranie od stron odpowiedniej dokumentacji,
  • tworzenie oferty,
  • załatwianie spraw w urzędach i spółdzielniach,
  • sprawdzenie nieruchomości pod kątem prawnym.

Jak widać, wachlarz działań jest całkiem szeroki. Zatem dobry pośrednik nieruchomości, na przykład z Sempre Nieruchomości, powinien im wszystkim sprostać.

Jednak liczą się nie tylko umiejętności twarde, które są absolutnie niezbędne, gdy mowa o wykonywaniu zawodu zgodnie ze sztuką. Liczą się także inne mocne strony.

Dostępność, elastyczność i wyrozumiałość – kompetencje miękkie

Sprzedaż lub kupno domu albo mieszkania to zwykle poważne zobowiązanie życiowe, zwłaszcza gdy chodzi o nieruchomość z przeznaczeniem do zamieszkania. Osoba zatrudniona w takim zawodzie musi pamiętać o tym, że proces transakcyjny nie dotyczy czegoś za kilkadziesiąt złotych, tylko jednego z najcenniejszych dóbr w życiu człowieka.

Dlatego specjalista powinien mieć umiejętność wczucia się w emocje i doświadczenia drugiej strony. Chodzi więc o to, by wykazał się empatią i zrozumieniem. Całodzienne lub wielodniowe czekanie na odpowiedź pośrednika generuje niepotrzebny stres. Trzeba być elastycznym i dostępnym.   

Znajomość realiów rynkowych

Rynek nieruchomości zmienia się diametralnie i trzeba na bieżąco aktualizować swoją wiedzę. Zarówno w przypadku cen mieszkań, jak i ich wystroju, lokalizacji, układu. Trzeba też brać pod uwagę preferencje konkretnych grup klientów.

Wystarczy przeanalizować zmiany, jakie miały miejsce w przeciągu ostatnich dziesięciu – dwudziestu lat. Oferty nieruchomości są coraz bardziej sprofilowane pod konkretny typ klienta.

Młodzi ludzie niechętnie decydują się na nieruchomości w stanie do kapitalnego remontu ze względu na wysokie ceny materiałów budowlanych. Wolą coś „pod klucz”, od razu do wprowadzenia się. Z kolei inwestorzy rozglądający się za lokalami pod późniejszy wynajem chętnie kupią coś za niższą cenę, z zamiarem odremontowania i przearanżowania układu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.