Po czym poznać dobrego pośrednika nieruchomości? Na co zwrócić uwagę?
Pośrednik nieruchomości to osoba wszechstronna, która swobodnie porusza się w wielu obszarach. Od prawa budowlanego, przez prawo cywilne, aż po znajomość meandrów finansowych czy architektonicznych. Ale po czym poznać, że ma się do czynienia z najwyższej klasy profesjonalistą w swoim fachu? Czym warto kierować się przy wyborze idealnego biura pośrednictwa?
Odpowiednie kwalifikacje i umiejętności twarde
Pośrednik nieruchomości musi sprawnie poruszać się w różnych dziedzinach. Do jego obowiązków należy między innymi:
- doradztwo w zakresie kupna i sprzedaży (analiza opłacalności),
- zebranie od stron odpowiedniej dokumentacji,
- tworzenie oferty,
- załatwianie spraw w urzędach i spółdzielniach,
- sprawdzenie nieruchomości pod kątem prawnym.
Jak widać, wachlarz działań jest całkiem szeroki. Zatem dobry pośrednik nieruchomości, na przykład z Sempre Nieruchomości, powinien im wszystkim sprostać.
Jednak liczą się nie tylko umiejętności twarde, które są absolutnie niezbędne, gdy mowa o wykonywaniu zawodu zgodnie ze sztuką. Liczą się także inne mocne strony.
Dostępność, elastyczność i wyrozumiałość – kompetencje miękkie
Sprzedaż lub kupno domu albo mieszkania to zwykle poważne zobowiązanie życiowe, zwłaszcza gdy chodzi o nieruchomość z przeznaczeniem do zamieszkania. Osoba zatrudniona w takim zawodzie musi pamiętać o tym, że proces transakcyjny nie dotyczy czegoś za kilkadziesiąt złotych, tylko jednego z najcenniejszych dóbr w życiu człowieka.
Dlatego specjalista powinien mieć umiejętność wczucia się w emocje i doświadczenia drugiej strony. Chodzi więc o to, by wykazał się empatią i zrozumieniem. Całodzienne lub wielodniowe czekanie na odpowiedź pośrednika generuje niepotrzebny stres. Trzeba być elastycznym i dostępnym.
Znajomość realiów rynkowych
Rynek nieruchomości zmienia się diametralnie i trzeba na bieżąco aktualizować swoją wiedzę. Zarówno w przypadku cen mieszkań, jak i ich wystroju, lokalizacji, układu. Trzeba też brać pod uwagę preferencje konkretnych grup klientów.
Wystarczy przeanalizować zmiany, jakie miały miejsce w przeciągu ostatnich dziesięciu – dwudziestu lat. Oferty nieruchomości są coraz bardziej sprofilowane pod konkretny typ klienta.
Młodzi ludzie niechętnie decydują się na nieruchomości w stanie do kapitalnego remontu ze względu na wysokie ceny materiałów budowlanych. Wolą coś „pod klucz”, od razu do wprowadzenia się. Z kolei inwestorzy rozglądający się za lokalami pod późniejszy wynajem chętnie kupią coś za niższą cenę, z zamiarem odremontowania i przearanżowania układu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana