projektowanie 3D

Od koncepcji designerskiego produktu do realizacji

Zanim dojdzie do zrealizowania danej koncepcji, twórcę czeka długa droga. Cała podróż zaczyna się od pomysłu. Następnie są wykonywane szkice, opracowanie prototypów oraz dobór materiałów, co może zająć wiele czasu. Ważne jest odpowiednie przedstawienie produktu, tak, aby żaden szczegół nie umknął uwadze twórcy. Dowiedz się, w jaki sposób wizualizację wspomagają tworzenie designerskiego produktu oraz jego sprzedaż.

Co może wspomóc proces tworzenia designerskiego produktu?

W zależności od tego, jak złożona jest koncepcja, proces tworzenia designerskiego produktu może być skomplikowany. Najprościej drogę od idei do realizacji projektu można wytłumaczyć w następujących krokach:

  • pomysł na produkt – u twórcy kiełkuje nowa koncepcja,
  • powstanie szkicu prototypu – w tym kroku myśli twórcy zaczynają nabierać kształtów, warto już wtedy skorzystać z usług firm tworzących wizualizacje 3D, jak Vizarion,
  • stworzenie schematu – w tym kroku są naniesione dokładne dane dotyczące rozmiaru, kształtu oraz wykorzystanych materiałów,
  • produkcja testowa – dzięki temu jest możliwe określenie prawidłowości schematów i wizualizacji,
  • realizacja – na tym etapie produkt jest gotowy.

Jak widać, droga od koncepcji do realizacji produktu jest złożonym procesem. Warto podczas projektowania korzystać z zaawansowanych narzędzi wizualizacyjnych.

Jakie są zalety wizualizacji 3D produktu?

Wizualizacja 3D produktu jest możliwa dzięki zastosowaniu zaawansowanych programów do tworzenia elementów wirtualnej rzeczywistości. Prezentacja wykonana przez doświadczonego specjalistę pomoże:

  • dostosować odpowiednie parametry konstrukcyjne,
  • sprawdzić, jak prezentują się wybrane materiały,
  • zobaczyć rzeczywisty wygląd produktu,
  • przedstawić koncepcję inwestorom.

Wizualizacja 3D to nowoczesny zbiór narzędzi, które usprawniają proces produkcyjny i sprzedażowy.

W jakiej branży można zastosować wizualizację?

Usługi firm tworzących wizualizację są popularne w branżach:

  • architektonicznych – zarówno w procesie tworzenia projektu np. domu, jak i przy jego sprzedaży,
  • dekoratorskich – zanim wizja specjalisty od aranżacji wnętrz stanie się faktem, warto przedstawić wizualizację, aby klient mógł dokładnie zobaczyć, jakich efektów może się spodziewać,
  • motoryzacyjnej – wizualizacja pozwala klientowi zobaczyć, jak będzie wyglądał zamówiony pojazd,
  • kosmetycznej – stworzenie wizualizacji może zachęcić do zakupu, zanim produkt trafi do sprzedaży.

Korzystanie z wizualizacji to skuteczny sposób na projektowanie designerskich produktów oraz ich sprzedaż.

Materiał partnera