Artykuł sponsorowany

Nauka języka dla firm. Dlaczego warto szkolić pracowników w zakresie języków obcych?

Nauka języka dla firm. Dlaczego warto szkolić pracowników w zakresie języków obcych?

Już połowa przedsiębiorstw z siedzibą w Polsce inwestuje w rozwój swoich pracowników. Najczęściej oferowane są szkolenia zawodowe i kursy, w tym nauka języków obcych, które pozwalają zwiększać kompetencje zatrudnionej kadry. Taka inwestycja to wartość dodana dla personelu, jak i firmy. O tym, dlaczego warto stawiać na naukę języków w firmie, traktuje poniższy artykuł.

Język obcy a rynek pracy

Coraz więcej firm działa na rynku międzynarodowym. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą liczyć na wzmożony rozwój, ale też generowanie znacznie większych dochodów. Nic dziwnego, że w większości ofert pracy znajduje się zapis o konieczności posługiwania się językiem angielskim przynajmniej w stopniu komunikatywnym. Warto jednak wiedzieć, że w tzw. globalnej wiosce współpracy pomiędzy kontrahentami z różnych stron świata nie tylko ten język jest potrzebny. To dlatego od pracowników coraz częściej wymaga się znajomości tych bardziej niszowych. Znowu coraz większą popularność zdobywa język rosyjski, francuski i niemiecki, zaskoczeniem mogą być zaś korepetycje dla dorosłych języka, takiego jak czeski, hiszpański czy norweski. Wszystko zależy od profilu działalności firmy, jej strategii działania oraz możliwości rozwoju.

Nauka języka dla firm jest doskonałą opcją inwestycji w zatrudnioną kadrę. Warto wiedzieć, że pracownik, który może liczyć na dodatkowe bonusy oprócz standardowego wynagrodzenia, jest bardziej zmotywowany, zaangażowany i lojalny. Eksperci rynku pracy przyznają, że znacznie lepiej jest inwestować w zatrudnionego już pracownika i podnosić jego kwalifikacje w ramach wewnętrznych struktur, aniżeli mierzyć się z problemem częstej rotacji personelu.

Kursy językowe dla firm

Organizacja dodatkowych szkoleń, takich jak nauka języka dla firm, to nie tylko wartość dodana dla samego pracownika, który na pewno chętnie z tej możliwości skorzysta. Jak potwierdzają specjaliści ze szkoły języków obcych Language Pro-Expert, tego rodzaju kursy organizowane w strukturach biura, przynoszą szereg zalet także przedsiębiorstwom. Przede wszystkim mówić można o lepszych relacjach pomiędzy pracownikami, co przekłada się na efekty realizowanych zadań. Poprawia się także PR wewnętrzny firmy oraz jej renoma na zewnątrz. Zatrudnianie pracowników, którzy posługują się różnymi językami obcymi, daje też nowe możliwości współpracy z potencjalnymi partnerami biznesowymi nie tylko na rynku lokalnym. Dzięki temu koszty związane z organizacją szkoleń językowych dla grupy pracowników szybko się zwracają.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.