Najpopularniejsze nośniki reklamy i ich charakterystyka
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Nic w tym dziwnego: to właśnie ona ma zachęcać klientów do kupna produktu. W dzisiejszym świecie dostępnych jest wiele nośników reklamowych: billboardy, plakaty, prasa, telewizja czy internet, jednak za najbardziej skuteczne wciąż uważa się reklamę outdoorową. Wybierają ją przecież nie tylko właściciele marek czy usług, ale także osoby zaangażowane w różne kampanie społeczne.
Jakie są najpopularniejsze nośniki reklamowe?
Kluczem dotarcia do przeciętnego przechodnia, a więc także potencjalnego klienta, jest przykucie jego uwagi. Można to zrobić na kilka sposobów:
- billboardy reklamowe — jedne z najpopularniejszych nośników reklamy, stosowane często przy miejscach zatłoczonych lub na autostradach. Jest to doskonały sposób na rozprzestrzenienie informacji, która dotrze do dużej liczby osób. Zawierają wszystkie niezbędne informacje o reklamowanym produkcie, bez niepotrzebnych, rozpraszających szczegółów,
- reklamy citylight — są umieszczane na przystankach autobusowych, gdzie są oglądane codziennie przez setki ludzi. Tego typu nośnik reklamowy cechuje się wysoką skutecznością szczególnie w dużych miastach,
- siatki wielkoformatowe — kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi przechodniów są siatki wielkoformatowe zawieszane na ścianach budynków. Mogą być wydrukowane na siatce o dowolnym rozmiarze, dzięki czemu można je powiesić prawie wszędzie.
Co zrobić, aby reklama była skuteczna?
Aby kampania reklamowa osiągnęła zamierzony cel, którym jest oczywiście zachęta do kupna produktu, musi zostać wykonana przez profesjonalistów. Przy wykorzystaniu ich wiedzy można mieć pewność, że dotrze ona do odpowiednich odbiorców, nie naruszając przy tym ustaw krajobrazowych. Jedną z firm, do której warto się zwrócić, jest TechgrafQ, która oferuje umieszczenie reklamy na różnego rodzaju nośnikach.
Co powinna zatem zawierać udana kampania reklamowa? Przede wszystkim informacje nie powinny przytłaczać. W przypadku reklamy outdoorowej ważne jest, by przechodnia zaciekawić i zachęcić do sprawdzenia szczegółów u źródła. Dobrym sposobem jest także zainwestowanie w odpowiednią szatę graficzną, dzięki której reklama może stać się małym dziełem sztuki i być później szeroko komentowana w mediach społecznościowych. Jak wiadomo, im większy rozgłos, tym lepiej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana