Artykuł sponsorowany

Na jakich podłożach można drukować?

Na jakich podłożach można drukować?

Nadruki na odzieży, dodatkach i gadżetach to popularny sposób na skuteczną reklamę firmy. Umieszczając logo lub nazwę wyróżnia się ją na tle konkurencji oraz dociera do szerokiego grona potencjalnych klientów. Ma to również niemałe znaczenie wśród pracowników danej firmy – nadruki bądź hafty na ubraniach sprawiają, że wizerunek jest bardziej profesjonalny. Wyjaśniamy, na jakich podłożach można drukować dostępnymi metodami druku.

Sitodruk bez ograniczeń – drukowanie na każdym materiale

Metoda sitodruku pokazuje, że nie ma materiału, na którym nie można umieścić wybranego motywu. Logo, grafika lub napis będą zawsze dobrej jakości - niezależnie od tego, czy znajdą się na bawełnie, skórze, poliestrze, czy tworzywie sztucznym. Klienci drukarni decydują się umieszczać sitodruki najczęściej na odzieży roboczej, czapkach z daszkiem, T - shirtach, plecakach, kaskach i bluzach. Spektrum podłoża jest zatem bardzo szerokie, ponieważ dopuszcza zarówno powierzchnie płaskie, jak i wypukłe.

Sitodruk w 100% odwzorowuje barwy, dzięki czemu nadruk jest wyrazisty i realny. Oprócz tego na jego jakość nie wpływa nawet częste pranie i promieniowanie UV. Jest zatem nie tylko uniwersalną metodą druku, ale także wytrzymałą i najczęściej stosowaną.

Nadruk DTG – dedykowany głównie bawełnie

Cyfrowy nadruk DTG jest przeznaczony głównie dla bawełny. Umieszcza się go również na wiskozie, lnie oraz jedwabiu mających zarówno ciemną, jak i jasną barwę. Główną cechą wyróżniającą nadruk DTG są właściwości oddychające. Z tego powodu tak często towarzyszy odzieży sportowej lub skarpetkom, którym potrzebna jest duża przepuszczalność powietrza. Ponadto nie kruszy się nawet w wyniku intensywnej eksploatacji i częstego prania.

Jak mówi pracownik firmy BDS oferującej usługi znakowania odzieży i gadżetów: Nadruk DTG doskonale odwzorowuje wszystkie kolory użyte w szablonie, a także gradienty, czyli przejścia barw. Dzieje się tak, ponieważ napisy i grafiki umieszczane są bezpośrednio na podłożu. To stosunkowo niedawno wprowadzona technologia, ale daje bardzo szybkie rezultaty – jeden nadruk można uzyskać nawet w mniej niż godzinę, a realizacja nie wymaga dużego nakładu.

Nadruki na szlafrokach i ręcznikach dzięki haftowi komputerowemu

Materiały, z których wykonane są szlafroki i ręczniki są niesforne dla nadruków. Bardzo często mają frotową i wymagającą powierzchnię. Metoda haftu komputerowego pozwala jednak nanosić wybrane wzory na właśnie tak specyficzne podłoże.  Drukarnie wykorzystują w niej nici w prawie 15 kolorach, a powierzchnia druku jest nieograniczona. Powstały haft jest odporny na ogień, a także pranie i prasowanie w wysokich temperaturach.

Haft komputerowy naszywkowy dla delikatnych tkanin

W przypadku bardzo delikatnych tekstyliów, które mogłyby zostać uszkodzone pod wpływem zwykłego haftu komputerowego, istnieje alternatywa w postaci naszycia emblematu. Umieszcza się go z wykorzystaniem silnego kleju lub nici mocujących.

Najważniejszą cechą naszywki wykonanej tą metodą druku jest wodoodporność.  Sprawdzi się szczególnie na takich podłożach jak buty, plecaki lub płaszcze, które niejednokrotnie narażone są na zamoczenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.