Wydruk na produktach odzieżowych

Metody wydruku na produktach odzieżowych i dodatkach wykorzystywanych w reklamie

Wydruk na produktach odzieżowych stanowi popularną formę reklamy. Zainteresowani nią przedsiębiorcy mają do wyboru kilka metod nanoszenia wybranej przez siebie grafiki. Te różnią się między sobą ostateczną ceną wykonania, ale i trwałością wzoru. Folia flex, sitodruk, haft komputerowy – to tylko pojedyncze przykłady wydruku. Sprawdź, na czym dokładnie polegają.

Reklama w postaci wydruku na produktach odzieżowych – korzyści, jakie niesie

Koszulki czy siatki wielorazowego użytku pokryte odpowiednią grafiką, skutecznie promują daną firmę. Przede wszystkim dlatego, że są to gadżety reklamowe przeznaczone do codziennego użytku. A to oznacza, że każdego dnia mają z nimi styczność ludzie niekoniecznie kojarzący daną markę. W przypadku kubków, smyczy, długopisów czy innych drobnych akcesoriów – nie ma takiej pewności. Bibeloty tego rodzaju zazwyczaj chowane są w szufladach, przez co mało kto ma z nimi bezpośrednią styczność.

Z kolei wydruk na produktach odzieżowych zazwyczaj jest na tyle duży, że od razu rzuca się w oczy. Przykładem niech będą sportowe stroje piłkarzy. Każdy, kto ogląda mecz, doskonale wie, ile znaczy reklama danej firmy na koszulce znanego i cenionego sportowca.

Wydruk na produktach odzieżowych – najpopularniejsze metody nanoszenia grafiki

W przypadku folii flex, wybraną grafikę reklamową wycina się ze specjalnej folii, a następnie wgrzewa w materiał za pomocą prasy grzewczej. Niewątpliwą zaletą tej metody jest jej całkowita uniwersalność. W taki sposób można aplikować nadruki na różnego rodzaju odzież, ale i czapki lub plecaki. Nieco inną metodą jest tak zwana sublimacja. Ta technika polega na wtopieniu w dany materiał atramentu sublimacyjnego. Niestety, sublimacja ma pewną zasadniczą wadę. W jej przypadku nadrukiem pokryć można wyłącznie poliester, w dodatku biały. 

Ogromną popularnością cieszy się natomiast haft komputerowy i sitodruk. Haft, jak każdy wie, bazuje na niciach, które wszywa się w materiał. Sitodruk polega na przetłaczaniu farb przez dedykowaną tej metodzie matrycę.

Metoda sitodruku ma wiele praktycznych zalet. Wykonane dzięki niej nadruki nie kruszą się ani nie rozciągają. Poza tym są odporne na działanie promieniowania UV. Technika nie wymusza ograniczeń, jeśli chodzi o kolorystykę wydruku – podkreśla właściciel firmy Nadruki Na Odzieży Tekstyl DRUK.

Jak widać, popularnych metod nanoszenia grafik na produkty odzieżowe jest całkiem sporo. A powyżej przytoczone techniki, to zaledwie przykłady. Jeśli nie wiesz, na którą opcję się zdecydować – zasięgnij porady specjalistów z branży.

Materiał partnera