Artykuł sponsorowany

Metody uszlachetniania opakowań kartonowych

Metody uszlachetniania opakowań kartonowych

Opakowania kartonowe to produkty szeroko wykorzystywane w logistyce, w sektorze spożywczym i w branży e-commerce. Jednak aby miały jak największą trwałość i wytrzymałość, powinny być odpowiednio uszlachetnione. Istnieje wiele metod pozwalających na uodpornienie kartonów i zwiększenie ich walorów wizualnych. W tym artykule zapoznasz się z wybranymi rozwiązaniami.

Kaszerowanie – trwałość i estetyka

Jedną z bardziej popularnych metod uszlachetniania kartonów jest kaszerowanie, czyli czynność polegająca na sklejeniu ze sobą przynajmniej dwóch arkuszy materiałów. Zazwyczaj łączy się cieńszy z grubszym. Odbywa się to w sposób automatyczny dzięki specjalnym maszynom zwanym kaszerownicami.

Kaszerowanie bardzo często bywa mylone z laminowaniem, natomiast różnica polega na tym, że przy kaszerowaniu materiał pokrywa się na przykład warstwą tektury, kartonu lub papieru, a w przypadku laminowania – specjalną folią.

Zastosowanie tej metody skutkuje otrzymaniem estetycznego produktu końcowego o sprecyzowanej szacie graficznej.

Foliowanie opakowań (laminowanie)

Skoro już zostało wspomniane o laminowaniu, to warto rozwinąć ten wątek. Foliowanie, zwane właśnie laminowaniem, to technika uszlachetniania, która skupia się głównie na podniesieniu walorów wizualnych powierzchni.

Lakierowanie pomaga zapobiegać pękaniu kartonu na krawędziach pudełka, co jest ważne nie tylko dla estetyki opakowania, ale także dla jego trwałości. Dlatego właśnie decydują się na nie na przykład właściciele sklepów wysyłkowych.

Hot-stamping, czyli wytłaczanie na gorąco

Kolejnym sposobem obrabiania opakowań kartonowych jest hot-stamping, czyli metoda wytłaczania na gorąco. W ten sposób można tworzyć pozłacane, posrebrzane lub kolorowe nadruki charakteryzujące się dużą trwałością, które prezentują się bardzo estetycznie i profesjonalnie.

Rezultat jest uzależniony od tego, jakiej folii użyto podczas uszlachetniania. Materiały pigmentowe służą do wykonywania druków kolorowych z wykończeniem matowym lub połyskującym. Natomiast folie metaliczne są przystosowane do tworzenia druków pozłacanych, posrebrzanych i błyszczących kolorowych

– wyjaśnia specjalista z firmy All Pack.

Zaletą hot-stampingu jest to, że można go stosować na wielu zróżnicowanych materiałach i podłożach, a powstające w ten sposób nadruki są trwałe i efektowne.

Lakierowanie UV, czyli odporność na różne warunki

Jeszcze jedną metodą jest lakierowanie UV, dzięki któremu zwiększa się trwałość kartonu. W ten sposób nawet cienki materiał zyskuje na sztywności, a całe opakowanie staje się bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne, takie jak zarysowania i otarcia.

W jaki sposób wykonuje się takie uszlachetnianie kartonu? Lakier nakłada się na wybrane fragmenty lub na całą powierzchnię – w zależności od efektu, jaki chce się uzyskać. Następnie preparat utrwala się za pomocą promieniowania UV.

Lakierowanie UV opakowań zwiększa ich sztywność i grubość, a kolorowy nadruk pokryty specyfikiem staje się bardziej nasycony i kontrastowy oraz zabezpieczony przed ścieraniem się, na przykład w transporcie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.