usługi pogrzebowe

Marketing funeralny – jak promować usługi pogrzebowe

Choć śmierć i związany z nią pogrzeb jest nieodłącznym elementem w życiu każdego człowieka, niezwykle rzadko się o nich rozmawia. To samo dotyczy usług pogrzebowych. Korzystamy z nich, jednak nadal są one dla klienta nie do końca zrozumiałe. Można się więc domyślić, jak trudno jest zajmować się promocją przedsiębiorstw pogrzebowych. Z pomocą przychodzi marketing funeralny, który opiera się na jak najbliższym, ale taktownym kontakcie z klientem. Podpowiadamy, jakie ma zastosowanie w branży pogrzebowej.

Czym tak naprawdę charakteryzuje się marketing funeralny?

Jak każdy inny typ tej dziedziny, marketing funeralny ma za zadanie szczegółowo poznać potrzeby i oczekiwania klientów. Warto jednak zaznaczyć, że reklamowanie usług pogrzebowych jest niezwykle rozciągnięte w czasie i nie daje żadnej gwarancji, że przyciągnie wielu nowych klientów. Jak tłumaczą specjaliści z zakładu pogrzebowego MPUK: ,,Nikt z nas tak naprawdę nie wie, kiedy umrze. Nie zastanawiamy się również nad samą ideą śmierci, ponieważ ona nas przeraża. Z tego właśnie powodu niewiele osób wykazuje zainteresowanie usługami pogrzebowymi i planuje ostatnie pożegnanie za życia’’. Marketing funeralny jest niezwykle trudny i problematyczny. Jego głównym celem jest dotarcie do klienta w sposób konkretny, ale zarazem jak najbardziej taktowny. Jest to spowodowane oczywiście tym, że nikt z nas w obliczu śmierci bliskiej osoby nie ma ochoty ani siły na odbiór jakichkolwiek reklam, nawet jeśli chodzi o usługi pogrzebowe.

W jaki sposób skutecznie realizować marketing funeralny?

Choć reklamowanie usług pogrzebowych nie jest łatwe, może przynieść przedsiębiorstwu naprawdę wysokie zyski. Warto jednak pamiętać przede wszystkim o tym, że bliscy zmarłej osoby potrzebują okazania im cierpliwości i zrozumienia. Z drugiej strony – osoba proponująca usługi pogrzebowe nie może być zbyt natarczywa lub opłakiwać zmarłego razem z jego rodziną. Może to sprawić, że przedsiębiorca zostanie odebrany, jako osoba nieczuła, nastawiona tylko i wyłącznie na zyski. W celu reklamowania swej firmy warto prowadzić ciekawą stronę internetową lub bloga, na którym będzie się nie tylko przedstawiać swoje usługi, ale też pisać porady na tematy związane z pochówkiem i śmiercią. Dzięki temu klient będzie miał świadomość, że zawsze może zwrócić się o pomoc do przedstawiciela firmy. Choć marketing funeralny jest możliwy na wszelkich płaszczyznach- powinien być przede wszystkim dyskretny.

Materiał partnera