Wózki widłowe

Które części do wózków widłowych podlegają najszybszemu zużyciu?

Wózek widłowy jest dziś elementarnym sprzętem wykorzystywanym w magazynach, centrach logistycznych czy w hurtowniach. Pojazdy te każdego dnia pokonują dziesiątki kilometrów i podnoszą setki kilogramów ładunków. Dlatego też niektóre części wózków widłowych ulegają zużyciu na skutek standardowej eksploatacji pojazdu. Które ich elementy  psują się najszybciej?

Dlaczego części wózków widłowych ulegają zużyciu?

Wózki widłowe to niezwykle intensywnie eksploatowane pojazdy. W związku z tym nie ma możliwości, aby stan techniczny ich poszczególnych części z czasem nie ulegał pogorszeniu.

Ze względu na ten fakt tak duże znaczenie ma wykonywanie przeglądów serwisowych oraz regularna konserwacja wózków. – Na szybsze zużywanie się części wpływa nieprawidłowa eksploatacja takiego pojazdu. Jeżeli wózek widłowy transportuje i podnosi cięższe ładunki niż zakładał producent, to może dojść nawet do poważnej awarii – informuje przedstawiciel firmy WIDPOL.

Objawy tego, że urządzenie to wymaga wymiany niektórych elementów, mogą być różne. Operatorzy wózków powinni zwrócić uwagę na problemy z podnoszeniem ładunków, wysuwaniem masztu, uruchomieniem silnika, a także na wyciek płynu z pojazdu.

Chcąc wymienić części wózka widłowego, warto zamówić je u sprawdzonego dostawcy, który doradzi wybór najlepszych elementów.

Wózki widłowe – które ich części najszybciej się zużywają?

Ze względu na specyfikę tych pojazdów, niektóre części wózków widłowych są znacznie bardziej narażone na uszkodzenia niż inne. Dotyczy to przede wszystkim:

  • wideł – po pewnym czasie może dojść do ich wytarcia, wygięcia, a nawet pęknięcia,
  • masztu – objawem jego zużycia są luzy na wewnętrznych przęsłach masztu powstałe na skutek wytarcia prowadnic przez rolki,
  • łańcucha – dochodzi do jego zbytniego rozciągnięcia, co może prowadzić do zerwania i bardzo niebezpiecznej sytuacji,
  • przewodów hydraulicznych – mogą one ulec pęknięciu, przetarciu,
  • elementów układu skrętnego – łożyska, sworznie, przeguby, gumy zawieszenia oraz uszczelnienia.

Aby nie doszło do poważnej awarii, której usunięcie mogłoby być bardzo kosztowne, zaleca się stałą kontrolę wózków widłowych – i to zarówno przez operatorów, jak i pracowników serwisu. Zepsuty pojazd z uszkodzonymi częściami nie może być dłużej wykorzystywany.

Taki wózek nie tylko nie działa wydajnie, ale stanowi również zagrożenie dla bezpieczeństwa operatora oraz pozostałego personelu. Przewożenie ciężkich ładunków wyeksploatowanym pojazdem stwarza ogromne ryzyko dla otoczenia oraz grozi zniszczeniem transportowanego towaru.

Materiał partnera