Artykuł sponsorowany

Kopiowanie i druk wielkoformatowy – zastosowanie

Kopiowanie i druk wielkoformatowy – zastosowanie

Mimo postępu technologii cyfrowych druk wciąż odgrywa niezwykle istotną rolę w naszym codziennym życiu. Każdego dnia korzystamy z jego produktów, takich, chociażby jak wszelkiego rodzaju opakowania czy reklama zewnętrzna. Przez wieki druk przeszedł niemałą ewolucję, w jego ramach powstały liczne odmiany, każda z nich znajdująca inne zastosowanie. Wśród nich znajdują się między innymi kopiowania oraz druk wielkoformatowy.

Wielki format w technice drukarskiej

Przymiotnik „wielkoformatowy” jest dość nieprecyzyjny i stwarzający dość duże pole do interpretacji. Kiedy więc możemy mówić o, chociażby druku wielkoformatowym? Nie ma ścisłych zasad na ten temat, powszechną praktyką jest jednak, że za druk wielkoformatowy uznajemy każdy druk wykonany na nośniku większym, niż standardowe arkusze papierowe stosowane w drukarkach biurowych czy domowych – ich długości mogą wynosić nawet do kilku metrów.

Zastosowanie kopiowania wielkoformatowego

Kopiowanie wielkoformatowe to technologia stosowana w dość niewielu sytuacjach. Używa się jej do wykonania kopii materiałów na nośniku papierowym, które charakteryzują się dużą powierzchnią, a więc między innymi:

  • Map – głównie geodezyjnych

  • Projektów oraz dokumentacji architektonicznej

  • Dokumentacji konstrukcyjnej

Do wykonywania kopii tego typu dokumentów wykorzystuje się specjalistyczne, szerokie skanery, zdolne do zeskanowania dokumentów o szerokości ponad 900 mm. Po zeskanowaniu dokumentu urządzenie przystępuje do druku kopii – możliwe jest wykonanie jej z pominięciem komputera.

Druk wielkoformatowy

Dużo szersze znaczenie od kopiowania ma drukowanie wielkoformatowe. Stosowane jest ono przy produkcji przede wszystkim różnego rodzaju materiałów reklamowych.

- Głównie chodzi tu o plakaty, które należą do najczęściej wykorzystywanych form reklamy outdoorowej

 – mówi przedstawiciel firmy GrafixBis.

 – Korzystają z niej przedsiębiorstwa działające w najróżniejszych branżach, od małych, lokalnych przedsiębiorstw, kończąc na dużych koncernach i korporacjach. Siłą plakatu jest to, że jest doskonale widoczny i czytelny nawet z bliska, dlatego też umieszcza się go zarówno w witrynach sklepowych, jak i na przystankach autobusowych czy specjalnie do tego przeznaczonych ekspozycjach.

Druk wielkoformatowy wykorzystywany jest również w produkcji reklam o dużo większych rozmiarach – przede wszystkim billboardów oraz megaboardów. Wielkość tych nośników powoduje, że są one produkowane w częściach, które następnie klei się na dużych powierzchniach dla uzyskania jednolitego obrazu. Rozdzielczość wydruku w ich przypadku jest niższa, niż w przypadku plakatów, jednak nie stanowi to ich wady – są one bowiem oglądane ze znacznych odległości, a zatem niedoskonałość obrazu nie stanowi problemu. Między plakatami a billboardami mamy jeszcze całe spektrum innych drukowanych nośników obrazów, takich, chociażby jak wygodne i mobilne roll-upy oraz folie, wykorzystywane do oklejania witryn budynków czy karoserii samochodów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.