Artykuł sponsorowany

Kiedy warto zainwestować w dwustronny druk wielkoformatowy?

Kiedy warto zainwestować w dwustronny druk wielkoformatowy?

Sens inwestowania w dwustronny druk reklamowy jest ściśle uzależniony od rodzaju wybranego ekspozytora i jego docelowej lokalizacji. Jeżeli zamierzasz powiesić baner na fasadzie budynku czy na ścianie w pomieszczeniu, to druk dwustronny będzie mało uzasadniony. Jednak projektując wiszący baner portretowy lub system reklamy zewnętrznej, zawsze warto rozważyć wykorzystanie obu stron wydruku reklamowego.

Jeżeli chcesz zastosować wydruk dwustronny, to musisz wiedzieć jakie typy ekspozytorów i jakie materiały pozwalają na jego wykonanie.

Na jakich materiałach można drukować dwustronnie?

Nie każdy materiał wykorzystywany do reprodukowania reklam nadaje się do zadrukowania z obu stron. Do dwustronnych wydruków reklamowych przeznaczone są materiały produkowane z PVC oraz materiały tekstylne, które posiadają odpowiednią gęstość. Zazwyczaj są to materiały oznaczone jako blockout, które – zgodnie z nazwą – są nieprzenikliwe dla światła.

Jak łatwo odgadnąć, druk dwustronny nie uda się na materiałach delikatnych i lekko prześwitujących, które mają niską gramaturę. Specjalistka z drukarni reklamowej DisplayPlanet zwraca uwagę na fakt, że łatwość przenikania światła nie zawsze dyskwalifikuje materiał do druku dwustronnego: – Współcześnie dostępne są materiały, które posiadają doskonałą przepuszczalność dla światła i dla powietrza, a jednocześnie świetnie nadają się do wykonania dwustronnych wydruków reklamowych. Przykładem takiego materiału jest mesh dwustronny: to najwyższej jakości siatka PVC o gramaturze 330 g/m². Można na nim drukować z dwóch stron metodą cyfrową z utrwaleniem UV.

Wybór materiału typu blockout lub mesh powinien być dopasowany do rodzaju projektu reklamowego i miejsca ekspozycji. Kluczową kwestią jest też rodzaj ekspozytora.

Jakie konstrukcje reklamowe nadają się do zastosowania wydruków dwustronnych?

Zastosowanie wydruków dwustronnych jest możliwe i uzasadnione na tych konstrukcjach reklamowych, które są widoczne z obu stron – na przykład dlatego, że można je obchodzić dookoła. W takich przypadkach, zamiast pokazywać pustą przestrzeń, lepiej jest ją zadrukować. Natura i reklama nie cierpią próżni. Najlepszym przykładem jest baner reklamowy zawieszony nad ulicą czy ciągiem pieszym. Oczywiście można zastosować wydruk jednostronny, lecz jest to czyste marnotrawstwo powierzchni reklamowej. Decydując się pozostawić jedną stronę banera pustą, tracisz 50% możliwości oddziaływania – tracisz połowę potencjalnych odbiorców, którzy akurat przemieszczali się od niezadrukowanej strony materiału reklamowego. 

Jednak wydruk dwustronny na nie zawsze ma sens: baner powieszony na ścianie lub na fasadzie, ustawiony przy drodze lub rozpięty na płocie nie musi być dwustronny. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku popularnych ekspozytorów płaskich, jakimi są mobilne ścianki reklamowe. Ich producenci oferują zazwyczaj możliwość użycia tkaniny do zadruku dwustronnego i jest to bardzo często wybierana opcja. Jeżeli chcesz zaprezentować więcej treści lub dwie różne reklamy, to wydruk dwustronny pozwala zrobić to przy użyciu jednego ekspozytora. Mobilną konstrukcję można obrócić nawet bez przerywania wykładu czy innego publicznego wystąpienia. Oczywiście i w tym przypadku wszystko zależy od sposobu ustawienia reklamy. Jeżeli ścianka mobilna będzie ustawiona pod ścianą, to nie ma potrzeby stosowania wydruku dwustronnego. 

Ta sama grafika z dwóch stron czy z każdej inna?

Zamawiając wydruk reklamowy, możesz nie tylko wybrać odpowiedni materiał do zadruku dwustronnego, ale także zdecydować, czy na obu stronach wykorzystasz jedną czy dwie różne grafiki. To decyzja, która nie pociąga za sobą konsekwencji finansowych: jedna grafika drukowana dwukrotnie i dwie różne grafiki drukowane po jednym razie kosztują tyle samo. Pozostaje więc pytanie: co będzie skuteczniejsze?

Najprostszym powodem użycia dwóch różnych grafik jest chęć wykorzystanie jednego fizycznego wydruku do dwóch różnych akcji promocyjnych, reklamowych czy kampanii informacyjnych. Jednocześnie musisz brać pod uwagę ewentualność zniszczenia wydruku i jednoczesnej utraty obu wydrukowanych reklam. Stosowanie wydruków dwustronnych może być w niektórych sytuacjach mało funkcjonalne: niekiedy wygodniej jest dysponować dwoma ekspozytorami niż jednym, który posiada dwustronny wydruk. 

Jeżeli stoisz przed wyborem wydruku jednostronnego lub dwustronnego, oprzyj decyzję na rzeczowej analizie własnych potrzeb. Różnica w cenie jest zazwyczaj niemała: wynika z wykorzystania innych materiałów i wykonania dodatkowego wydruku. Z drugiej strony należy pamiętać, że zadrukowując materiał z dwóch stron, zaprezentujesz dodatkowy wydruk bez konieczności inwestowania w nowy ekspozytor, np. w nowy stelaż w przypadku mobilnej ścianki reklamowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.