Artykuł sponsorowany

Kiedy restrukturyzacja to dobra alternatywa dla ogłoszenia upadłości?        

Kiedy restrukturyzacja to dobra alternatywa dla ogłoszenia upadłości?        

Restrukturyzacja to szansa na usprawnienie funkcjonowania firmy i rozwiązanie problemów finansowych przy jednoczesnym zaspokojeniu wierzycieli. Postępowanie restrukturyzacyjne ma za zadanie chronić przed upadłością i pomóc przedsiębiorcy powrócić do sprawnej działalności. W tym artykule dowiesz się, kiedy i dlaczego warto rozważyć restrukturyzację firmy!

Kiedy należy zdecydować się na restrukturyzację?

Przedsiębiorcy powinni się zastanowić nad restrukturyzacją firmy w momencie, gdy inne sposoby jej ratowania zawiodły. Ogłoszenie upadłości i likwidacja biznesu powinna być ostatecznym wyjściem z trudnej sytuacji finansowej firmy. Dzięki podjęciu w odpowiednim momencie działań naprawczych istnieje możliwość przywrócenia firmie zdolności do spłacania zobowiązań i odzyskania stabilnej pozycji na rynku.

Jak dowiadujemy się w rozmowie z radcą prawnym z Kancelarii Burkot Legal w Łodzi: bardzo często dłużnicy będący w dużych kłopotach finansowych zbyt późno zgłaszają się o pomoc. Tymczasem szybko otwarte postępowanie restrukturyzacyjne to dobra alternatywa dla ogłoszenia upadłości. Profesjonalna pomoc negocjatora pozwoli uporządkować sytuację finansową i powrócić do sprawnej działalności.

Im wcześniej zadłużony przedsiębiorca zgłosi się po wsparcie prawne, tym większe są szanse na porozumienie z wierzycielami, szybkie przeprowadzenie restrukturyzacji i zmniejszenie konsekwencji zadłużenia. Uniknięcie ogłoszenia upadłości to cel restrukturyzacji, który wiąże się z analizą stanu finansowego przedsiębiorstwa, znalezieniem przyczyn kryzysu oraz ich eliminacją.

Dlaczego warto zdecydować się na restrukturyzację firmy?

Zawarcie układu z wierzycielami o określenie w porozumieniu nowych warunków spłaty zadłużenia to duża korzyść dla obu stron. Korzystając ze wsparcia doświadczonego radcy prawnego, możesz wynegocjować m.in. zmniejszenie rat pożyczki, umorzenie odsetek, wydłużenie terminu spłaty długu czy częściowe umorzenie zobowiązań. Co więcej, restrukturyzacja firmy pozwala wstrzymać postępowania egzekucyjne, wprowadzić zmiany w zakresie działania i organizacji przedsiębiorstwa oraz daje możliwość znalezienia dodatkowych źródeł finansowania, np. inwestorów czy pomocy publicznej.

Restrukturyzacja pozwoli także zyskać cenny czas na wprowadzenie w życie działań naprawczych, m.in. poprawę kondycji finansowej firmy poprzez wprowadzenie zmian w strukturze czy optymalizacji kosztów. Dzięki takim działaniom naprawczym jest możliwość na szybsze porozumienie się z wierzycielami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.