Artykuł sponsorowany

Język jako podstawowy wymóg kwalifikacyjny dla opiekunki w Niemczech

Język jako podstawowy wymóg kwalifikacyjny dla opiekunki w Niemczech

Ofert pracy w roli opiekuna osób starszych nie brakuje. Bywają one naprawdę atrakcyjne, czym przyciągają rzesze zainteresowanych. Nabór i rekrutacja do roli opiekunki, choć nie jest skomplikowana, bywa jednak aspektem, przez który wiele osób rezygnuje. Wszystko to z obawy, że nie sprosta się oczekiwaniom zleceniodawcy. Czy rzeczywiście jest się czym stresować, a bez znajomości języka nie ma szans na znalezienie pracy w zawodzie?

Jak można zostać opiekunem osób starszych?

Często wiele wytycznych kryje się już w ogłoszeniu. Zleceniodawcy zaznaczają, które cechy są dla nich pożądane, chcąc w ten sposób wyłowić konkretnych kandydatów. Rekrutacją osób na to stanowisko często zajmują się zrzeszone firmy. Ich przedstawiciele kontaktują się z wybranymi osobami, załatwiają wszelkie formalności, a później także troszczą o transport do miejsca pracy.

Opiekun osób starszych musi być osobą cierpliwą, empatyczną i troskliwą. Należy pamiętać, że osoby starsze często bywają schorowane, a różnego rodzaju schorzenia spowalniają ich ruchy czy utrudniają komunikację. Opiekun powinien być jednocześnie asertywny – umiejętność stawiania granic przyda się w przypadku podopiecznych niechętnych do współpracy. 

Opieka nad seniorem to praca na pełen etat. Należy często go doglądać i troszczyć się, co przekłada się na pracowitość i odpowiedzialność. Obojętność na ból i agresja w niczym się nie przydadzą, a mogą jedynie utrudnić pracę.

Wymagania rekrutacyjne. Należy znać język?

Wielu zainteresowanych podjęciem pracy w tym zawodzie zastanawia się, czy podoła w obcym kraju bez języka.

Pracownik agencji pracy Prestige24h, zajmującej się rekrutacją kandydatów na stanowisko opiekuna osób starszych w Niemczech, opowiada:

Znajomość języka jest niewątpliwą zaletą. Jeśli znamy język, chociaż w stopniu komunikatywnym, wybór dostępnych zleceń jest większy. Często oczekuje się od opiekuna tego, że będzie zabawiał podopiecznego zwykłą rozmową. Bariera językowa może sprawiać również trudność podczas codziennych czynności. Jeśli jednak zleceniodawca nie wymaga znajomości języka, a kandydat jest zaradny i odważny, nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować.

Podczas rekrutacji mile widziane jest również doświadczenie – chociażby opieka nad seniorem w swojej rodzinie. Wykształcenie często nie jest wyznacznikiem, ale bycie pielęgniarką bądź osobą posiadającą kurs z zakresu pierwszej pomocy jest dodatkowym atutem. Są to jednak czynniki, które są brane pod uwagę, ale mogą być dowolnie interpretowane. Wszystko w dużej mierze zależy od pierwszego wrażenia, jakie kandydat wywrze na rekruterach. Chęć nauki, empatia i zaradność z pewnością pozwolą wykreować pożądany na to stanowisko wizerunek.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.