Artykuł sponsorowany

Jakie witryny reklamowe najlepiej przyciągają odbiorców?

Jakie witryny reklamowe najlepiej przyciągają odbiorców?

Tworzenie skutecznych reklam udaje się tylko wtedy, gdy są one dostosowane do percepcji ich odbiorcy. Dlatego też projektowanie witryn reklamowych wymaga od twórcy znajomości grupy docelowej i sposobu postrzegania przez nią świata. Tym odbieraniem rzeczywistości przez ludzi towarzyszą pewne reguły. Jakiego rodzaju to zasady? Jak skutecznie przyciągać uwagę reklamą?

Reguła prawidłowego rozmieszczenia treści

Każda reklama powinna mieć swój punkt, który jest jej centrum optycznym. To takie miejsce, na które pada uwaga patrzącego na reklamę, baner lub stronę internetową. Wbrew pozorom nie jest to idealna połowa obrazu. Raczej główna uwaga skierowana jest mniej więcej na jedną trzecią jego wysokości, mierzoną od górnej krawędzi.

Dobre agencje reklamowe, takie jak PATRZ, przy swoich projektach stosują tę regułę i dlatego najważniejszy przekaz reklamy umieszczają niego niżej niż jej górna krawędź. Może być to hasło reklamowe, znany slogan, krótka informacja o cechach reklamowanego produktu lub wiadomość o atrakcyjnych promocjach. Jeżeli w takim punkcie witryny reklamowej umieści się konkretny tekst, szansa na jego przyswojenie i zapamiętanie jest o wiele większa.

Reguła mówiąca o rzucaniu okiem

W większości ludzie odbierający reklamę wcale jej nie czytają, tylko poddają pewnemu rodzajowi skanowania. Jest to po prostu jednorazowe objęcie wzrokiem całości treści. Polega to zazwyczaj na pobieżnym przeglądaniu. Dzieje się tak z tego powodu, że ludzie rzadko kiedy świadomie szukają reklam. Raczej trafiają na nie zupełnie przypadkowo, przechodząc koło nich, przeglądając gazety czy strony w sieci.

Z badań wynika, że przeciętny odbiorca reklamy zapamiętuje tylko niewielki procent jej części. Dlatego projektując witryny reklamowe, warto pamiętać o takiej ekspozycji treści, aby doszło do automatycznego przyswojenia. Jak tego dokonać? Przede wszystkim nie należy zapełniać tekstem całego dostępnego miejsca na witrynie. Takie przeładowanie osiąga zazwyczaj efekt przeciwny do zamierzonego. Ludzie niechętnie zatrzymują się tam, gdzie panuje chaos.

Jak sprawić, że reklamy będą zapamiętane?

Regułą jest, że zapamiętuje się rzeczy, które w jakiś sposób wyróżniają się na tle innych informacji. Dlatego coraz trudniej wymyślić coś naprawdę oryginalnego. Można zastosować inny rodzaj lub kolor czcionki bądź pozostawić większość strony pustej. Wszystko po to, by odbiorca odczytał przekaz jako coś zupełnie odmiennego od tego, co już zna.

Czasem projektanci reklam stosują chwyty w rodzaju nawiązania do trudnych problemów społecznych lub utartych schematów. Umiejętności kreatywnych grafików tworzących reklamy są obecnie w cenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.