rynek marki własnej

Jakie korzyści przynosi wprowadzenie na rynek marki własnej?

Wprowadzanie na rynek produktów marki własnej wiąże się z czerpaniem licznych korzyści. O jakich dokładnie profitach mowa? O tym opowiemy w dzisiejszym artykule. Sprawdź, jakie są podstawowe funkcje marki i dlaczego warto o tym pamiętać, planując stworzyć swoją markę własną. Dowiedz się też, z jakiego powodu opłaca się postawić na private label. Zapraszamy Cię do zapoznania się z przygotowanym przez nas wpisem.

Jakie są główne funkcje marki?

Zanim opowiemy o tym, dlaczego warto zdecydować się na markę własną, wyjaśnimy, czym tak właściwie jest marka i jakie są jej podstawowe funkcje. Poruszenie tej kwestii jest dla nas szalenie istotne: uważamy, że zrozumienie znaczenia samej marki pozwala uświadomić sobie, jak liczne korzyści może przynieść wprowadzenie na rynek produktów marki własnej, czyli private label. Temat produkcji kontraktowej poruszymy w dalszej części przygotowanego przez nas artykułu. Na początek krótka definicja.

Marka to znak rozpoznawczy firmy, inaczej nazywany znakiem firmowym lub znakiem fabrycznym. Już to podpowiada odbiorcy, że marka jest czymś wyjątkowym, co jest niejako wizytówką danego przedsiębiorstwa. Marka to znak rozpoznawczy, a więc to, jak jest kojarzona – dobrze, czy źle, wpływa na postrzeganie firmy, która ją reprezentuje. Przedstawiciele takich biznesów jak Exim Pharma z Warszawy doskonale wiedzą, że jeśli marka jest ceniona wśród klientów, przedsiębiorca ma szansę na realny sukces zawodowy.

Do podstawowych funkcji marki należy przede wszystkim czynienie wybranego towaru odmiennym od innych. Poza tym nadanie produktowi marki pozwala na to, by był identyfikowany w określony sposób, na przykład jako produkt naturalny. To ułatwia klientom podjęcie decyzji zakupowej. Jeśli więc marka została wykreowana w odpowiedni sposób, sprzedaż produktów, które do niej należą, może być bardzo dynamiczna. Co ważne, zakup wcale nie musi być jednorazowy. Marka ułatwia zapamiętanie przez klienta danego produktu, co zwiększa szanse na to, że towar zostanie ponownie kupiony.

Dlaczego warto zdecydować się na markę własną?

Produkty marki własnej to te, które są sprzedawane pod nazwą własnej firmy bądź specjalnie wykreowanego brandu, ale ich produkcją zajmuje się zewnętrzny podmiot. W ten sposób przedsiębiorca czerpie wszystkie korzyści płynące z wykreowania dobrej marki, ale nie musi się martwić o etap produkcji sprzedawanych przez siebie towarów. Zdecydowanie się na private label to czysta optymalizacja kosztów produkcji: stworzenie własnej linii produkcyjnej wymaga dużych nakładów finansowych.

Materiał partnera