Jakie korzyści może przynieść współpraca wizerunkowa?
Firmy w Polsce coraz częściej decydują się na rozpoczęcie współpracy wizerunkowej ze znanymi osobami. Jest to skuteczny sposób na zwiększenie powszechnej świadomości istnienia marki i powiększenie swoich zasięgów. W naszym artykule tłumaczymy, dlaczego tak wiele firm korzysta ze współpracy wizerunkowej z influencerami, na co zwracają uwagę, wybierając odpowiednie osoby do współpracy, oraz jakie są największe korzyści związane z taką formą promocji marki.
Dlaczego firmy decydują się na współpracę z influencerami?
Przede wszystkim dlatego, że jest to ciekawa strategia marketingowa, która odpowiednio zastosowana może dawać wiele korzyści. Influencer marketing pozwala osiągnąć firmom zyski, ponieważ jest nie tylko widocznym, ale też niezwykle skutecznym sposobem promocji i zwiększania świadomości marki. Influencerzy to osoby wpływowe, które mają duże zasięgi i są w stanie mocno oddziaływać na podejmowane przez ludzi decyzje.
Współpraca wizerunkowa jest podejmowana z osobami, które są powszechnie znane i budzą wśród potencjalnych klientów wiele pozytywnych emocji. Zasady jej prowadzenia mogą być różne, jednak zazwyczaj opierają się na wykorzystaniu wizerunku gwiazdy na potrzeby marketingu, czyli np. w reklamach telewizyjnych i na billboardach oraz w dystrybuowanych materiałach marketingowych. W niektórych przypadkach możliwe jest też przy pomocy influencera pokazanie potencjalnym klientom, że on korzysta z oferty tej firmy i jest z tego bardzo zadowolony.
Na co zwraca się uwagę, wybierając influencerów do współpracy?
Podczas wybierania influencera, z którym firma nawiąże współpracę wizerunkową, ważne jest to, żeby odpowiadał on promowanym przez markę wartościom. Każda taka osoba skupia wokół siebie ludzi, którzy interesują się jego działalnością i różnymi formami aktywności oraz preferują prowadzenie podobnego stylu życia. Najlepiej więc jeżeli współpraca wizerunkowa zostanie nawiązana z osobą, która odpowiada też wartościom naszej firmy. Często firmy, starając się zadbać o bliższy emocjonalny związek z pracownikami, decydują się na employer branding. Są to działania, które mają na celu wykreowanie wizerunku firmy, który jest pożądany przez pracodawcę i oddziałuje nie tylko na pracowników firmy, ale również na jej partnerów biznesowych oraz na najważniejszych kandydatów na rynku pracy. W tym celu angażują dla celów komunikacji wewnętrznej znane osobistości, które stają się twarzami projektów HR. Mogą to być np. znani artyści, prezenterzy telewizyjni czy osoby związane z daną branżą. Idealnie do wszelkiego typu działań wellbeingowych pasują też sportowcy, z pomocą których można skutecznie zaktywizować całość firmy, lub wybraną grupę pracowniczą.
Jedną z osób, która obecnie cieszy się największym zaufaniem wśród właścicieli firm jest 4-krotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym Robert Korzeniowski. Po zakończeniu kariery sportowej dał się poznać jako osoba, która zna się na prowadzeniu biznesu i potrafi wspomóc ludzi w dążeniu do realizacji określonych celów. Zajmuje się mentoringiem biznesowym i prowadzi szkolenia dla managerów i dla pracowników, ale w określonych przypadkach może też podjąć współpracę wizerunkową z przedsiębiorcami.
Jakie są największe korzyści ze współpracy wizerunkowej?
Współpraca wizerunkowa daje przedsiębiorcom szansę osiągnięcia konkretnych celów marketingowych. W zależności od planów kampanii z jej pomocą możliwe staną się poprawa wiarygodności firmy, zwiększenie świadomości marki i powiększenie dzięki temu jej zasięgów albo po prostu zwiększenie lojalności klientów i sprawienie, że nie zaczną oni szukać innych dostawców danych usług. Lojalni klienci to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu, który pozwala wpłynąć na skuteczność działania firmy. Lojalność bowiem sprawia, że klienci nie tylko stale korzystają z oferty firmy, ale też polecają ją innym osobom.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana