Zespół marketingowy

Jak zorganizować dobrą kampanię marketingową?

Obecnie jesteśmy zalewani kampaniami marketingowymi ze wszystkich stron. Nie wszystkie jednak spełniają swoje cele. Aby kampania była pozytywnie odebrana przez potencjalnych klientów, wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać. Dzięki temu można uniknąć ryzyka pominięcia ważnego szczegółu lub niezrozumienia kampanii przez odbiorców. Warto więc wiedzieć, na co powinno się zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii, aby spełniła ona swoją rolę.

Cel kampanii i jej grupa docelowa

Kampania bez określonego celu to kampania skazana na porażkę. Dobrą metodą, która pomoże w dobraniu możliwych do realizacji działań, jest metoda SMART – cel powinien być mierzalny, skonkretyzowany, osiągalny, realny i ograniczony w czasie. Aby ustalić cel, ważne jest również przeanalizowanie sytuacji budżetowej przedsiębiorstwa. Cel nie powinien przewyższać możliwości jego sfinansowania. Grupa docelowa to również bardzo istotny element kampanii marketingowej. Dokładne określenie grupy odbiorców pozwoli na odpowiednie dopasowanie treści kampanii. Inaczej konstruuje się przekazy skierowane do kobiet, inaczej do mężczyzn, osób młodych, czy starszych.

Jak mówią eksperci z firmy Direct Channel: „Kiedy już wiemy, do kogo kierujemy swoją kampanię marketingową, dobrze jest poznać te osoby i ich potrzeby. Można to zrobić, na przykład, przeprowadzając krótkie badania telefoniczne czy ankiety. Na podstawie zebranych informacji łatwiej będzie trafić w gusta klientów”.

Kanałów, poprzez które można dotrzeć do potencjalnych klientów jest dużo, jednak należy pamiętać, że muszą być one przełożone na dostępne finanse. Niemożliwe jest stworzenie kampanii, która przyciągnie wszystkich. Dlatego tak ważne jest, aby skonkretyzować potencjalnych odbiorców i do nich dostosować przekaz.

Środki przekazu oraz analiza kampanii

Są to kolejne elementy, które muszą być uwzględnione w kampanii. Obecnie wydawałoby się, że oczywistością jest posiadanie strony internetowej firmy oraz konta na Facebooku. Tam z pewnością powinny znaleźć się informacje dotyczące kampanii marketingowej. Jeżeli grupą docelową są dzieci bądź ludzie starsi, warto zamieścić kampanię w mediach tradycyjnych. Nie trzeba skupiać się tylko na stronach WWW. Każda kampania powinna być też na bieżąco analizowana i korygowana, aby uniknąć ryzyka utraty zainteresowania klientów. Analiza może również pomóc w stworzeniu skuteczniejszej kampanii w przyszłości.

Materiał partnera