Jak sprawić, żeby akcja promocyjna była skuteczna
Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie co robimy. Te słowa wypowiedział znawca marketingu i psychologii konsumentów Steuart Henderson Britt. A choć to stwierdzenie padło już kilkadziesiąt lat temu to dziś wciąż jest aktualne. Szczególnie jeśli firmę prowadzimy w takiej branży, gdzie musimy walczyć z bardzo aktywną konkurencją. W artykule podpowiadamy, jak przeprowadzić skuteczne kampanie promocyjne produktów i usług, które zwiększą rozpoznawalność firmy.
Kampania dla klienta, a nie szefa marketingu
Pierwszym, bardzo częstym, błędem akcji promocyjnych jest niedopasowanie rodzaju promocji do charakterystyki klientów firmy. Szczególnie zagrożone są firmy nie mające doświadczenia w reklamie, ponieważ nie zdają sobie sprawy, że promocja nie musi być ani bardzo wyszukana, ani doskonale dopracowana od strony wizualnej. Znaczenie ma tylko to, czy naprawdę będzie odpowiadać na potrzeby Twoich klientów. Dlatego czasem dobrze zorganizowany, prosty event z produktem w roli głównej (np. degustacja) może przynieść więcej korzyści niż przemyślana, zaskakująca kampania reklamowa.
Nie próbuj być oryginalny na siłę
Drugim grzechem głównym akcji promocyjnych jest silenie się na oryginalność. Oczywiście jeśli jesteś właścicielem marki premium, która musi wyznaczać nowe trendy w modzie, wówczas Twój sztab kreatywny powinien tworzyć nowe koncepcje promocji marki w dzień i noc Ale, jeśli tak samo jak 99% firm, Twoje produkty skierowana są do tradycyjnego klienta, wówczas wcale nie musisz go zaskakiwać swoją niesamowitą kreatywnością.
Zdecydowanie lepiej jest korzystać z rozwiązań, które już zostały sprawdzone i przetestowane w innych akcjach promocyjnych. Jeśli Ci się wydaje, że to nienajlepszy pomysł, przypomnij sobie reklamę sieci Nju Mobile. Czy wiedziałeś że sympatyczny „ziemniak” wcale nie został wymyślony na potrzeby tej kampanii, tylko pożyczony z akcji promującej walkę z globalnym ociepleniem?
Tak było. Jak widzisz nawet duży gracze „pożyczają”, dlatego nie wstydź się pożyczać dobrych, sprawdzonych pomysłów. Przekonasz się, że przyniesie to więcej korzyści niż wymyślanie koła od nowa.
Korzystaj z pomocy specjalistów
Na koniec dość oczywista, ale bardzo ważna rada. Jeśli chcesz, żeby Twoja akcja promocyjna przebiegła sprawnie i była skuteczna, nie opłaci Ci się robić jej po kosztach. Przykładem nieprzygotowanej, kiepskiej reklamy niech będą filmy promocyjne firm pojawiające się w sieci, gdzie pracownicy próbują reklamować swoją firmę w śmiesznych piosenkach. Niestety zdecydowana większość z nich przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Ponieważ zamiast budować markę wzbudza raczej politowanie i zażenowanie odbiorcy.
Dlatego jeśli chcesz wykonać dobrą akcję promocyjną dobrym pomysłem jest już na początku skontaktować się z profesjonalistami. Nie tylko doradzą Ci jaka będzie najlepsza forma promocji Twojego biznesu, ale także pomogą przeprowadzić akcje promocyjne. Jak dodaje specjalista z firmy Carden: Warto pamiętać, że dobre przygotowanie akcji promocyjnej przez firmę zewnętrzną wcale nie musi oznaczać znaczącego wzrostu kosztów. To dlatego, że firmy te często mają dostęp do niższych cen wynajmu hostess i sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia eventów albo promocji. Dzięki temu, wybierając specjalistów nie tylko zwiększamy efektywność akcji, ale oszczędzamy też pieniądze.
I właśnie dlatego, jeśli chcesz mieć pewność, że wydane przez Ciebie pieniądze zwrócą się w postaci nowych zamówień albo wzrostu sprzedaży Twoich produktów – powinieneś wybrać współpracę z fachowcami w swojej dziedzinie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana