Artykuł sponsorowany

Jak sprawić, żeby akcja promocyjna była skuteczna

Jak sprawić, żeby akcja promocyjna była skuteczna

Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie co robimy. Te słowa wypowiedział znawca marketingu i psychologii konsumentów Steuart Henderson Britt. A choć to stwierdzenie padło już kilkadziesiąt lat temu to dziś wciąż jest aktualne. Szczególnie jeśli firmę prowadzimy w takiej branży, gdzie musimy walczyć z bardzo aktywną konkurencją. W artykule podpowiadamy, jak przeprowadzić skuteczne kampanie promocyjne produktów i usług, które zwiększą rozpoznawalność firmy.

Kampania dla klienta, a nie szefa marketingu

Pierwszym, bardzo częstym, błędem akcji promocyjnych jest niedopasowanie rodzaju promocji do charakterystyki klientów firmy. Szczególnie zagrożone są firmy nie mające doświadczenia w reklamie, ponieważ nie zdają sobie sprawy, że promocja nie musi być ani bardzo wyszukana, ani doskonale dopracowana od strony wizualnej. Znaczenie ma tylko to, czy naprawdę będzie odpowiadać na potrzeby Twoich klientów. Dlatego czasem dobrze zorganizowany, prosty event z produktem w roli głównej (np. degustacja) może przynieść więcej korzyści niż przemyślana, zaskakująca kampania reklamowa.

Nie próbuj być oryginalny na siłę

Drugim grzechem głównym akcji promocyjnych jest silenie się na oryginalność. Oczywiście jeśli jesteś właścicielem marki premium, która musi wyznaczać nowe trendy w modzie, wówczas Twój sztab kreatywny powinien tworzyć nowe koncepcje promocji marki w dzień i noc Ale, jeśli tak samo jak 99% firm, Twoje produkty skierowana są do tradycyjnego klienta, wówczas wcale nie musisz go zaskakiwać swoją niesamowitą kreatywnością.

Zdecydowanie lepiej jest korzystać z rozwiązań, które już zostały sprawdzone i przetestowane w innych akcjach promocyjnych. Jeśli Ci się wydaje, że to nienajlepszy pomysł, przypomnij sobie reklamę sieci Nju Mobile. Czy wiedziałeś że sympatyczny „ziemniak” wcale nie został wymyślony na potrzeby tej kampanii, tylko pożyczony z akcji promującej walkę z globalnym ociepleniem?

Tak było. Jak widzisz nawet duży gracze „pożyczają”, dlatego nie wstydź się pożyczać dobrych, sprawdzonych pomysłów. Przekonasz się, że przyniesie to więcej korzyści niż wymyślanie koła od nowa.

Korzystaj z pomocy specjalistów

Na koniec dość oczywista, ale bardzo ważna rada. Jeśli chcesz, żeby Twoja akcja promocyjna przebiegła sprawnie i była skuteczna, nie opłaci Ci się robić jej po kosztach. Przykładem nieprzygotowanej, kiepskiej reklamy niech będą filmy promocyjne firm pojawiające się w sieci, gdzie pracownicy próbują reklamować swoją firmę w śmiesznych piosenkach. Niestety zdecydowana większość z nich przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Ponieważ zamiast budować markę wzbudza raczej  politowanie i zażenowanie odbiorcy.

Dlatego jeśli chcesz wykonać dobrą akcję promocyjną dobrym pomysłem jest już na początku skontaktować się z profesjonalistami. Nie tylko doradzą Ci jaka będzie najlepsza forma promocji Twojego biznesu, ale także pomogą przeprowadzić akcje promocyjne. Jak dodaje specjalista z firmy Carden: Warto pamiętać, że dobre przygotowanie akcji promocyjnej przez firmę zewnętrzną wcale nie musi oznaczać znaczącego wzrostu kosztów. To dlatego, że firmy te często mają dostęp do niższych cen wynajmu hostess i sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia eventów albo promocji. Dzięki temu, wybierając specjalistów nie tylko zwiększamy efektywność akcji, ale oszczędzamy też pieniądze.

I właśnie dlatego, jeśli chcesz mieć pewność, że wydane przez Ciebie pieniądze zwrócą się w postaci nowych zamówień albo wzrostu sprzedaży Twoich produktów – powinieneś wybrać współpracę z fachowcami w swojej dziedzinie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.