Artykuł sponsorowany

Jak się przygotować do udziału w przetargu publicznym?

Jak się przygotować do udziału w przetargu publicznym?

Przetarg publiczny to sposób na zdobycie zlecenia na wykonanie określonych robót bądź dostaw czy też świadczenie wskazanych usług. Aby jednak potencjalny wykonawca mógł w nim wziąć udział, musi spełnić szereg kryteriów i dopełnić określonych obowiązków. Ich zakres jest uzależniony od trybu, w jakim jest udzielane zamówienie. Przystępujący musi też znać obowiązujące prawo. Jak należy się przygotować do udziału w przetargu publicznym? Podpowiadamy.

Jak wziąć udział w przetargu publicznym?

Chcąc wziąć udział w przetargu publicznym, należy w pierwszej kolejności znaleźć ten właściwy, obejmujący zakres świadczonych usług. Po jego wybraniu jest konieczne dotarcie do pełnej dokumentacji. Obejmuje ona szereg informacji, m.in. warunki udziału w postępowaniu, dokumentację techniczną, wzór umowy, formularz oferty i wiele oświadczeń. Co ważne – wszystkie wskazane dokumenty muszą być prawidłowo wypełnione i złożone w określonym terminie. Zamawiający wskazuje konkretną datę i godzinę – dostarczona po ich upływie oferta przetargowa nie może być brana pod uwagę podczas rozstrzygania.

- Zainteresowani udziałem w przetargu publicznym mają prawo do zadawania pytań

– wyjaśnia ekspert z firmy STRUKTURA.

- Mają one pomóc potencjalnemu wykonawcy wyjaśnić wszelkie nieścisłości i uzyskać informacje niezbędne do przygotowania rzetelnej oferty

– dodaje.

Czas na ich zadawanie jest również ograniczony. Wynosi połowę terminu wyznaczonego na składanie ofert.

Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych informacji zainteresowani powinni przystąpić do sporządzenia dokumentacji. Musi ona zawierać wszystkie dane i formularze określone w wymaganiach – w przeciwnym razie składający zostanie wezwany do uzupełnienia oferty. Wykonawcy powinni również pamiętać, że część przetargów z szacowaną wyższą kwotą zamówienia, wymaga wniesienia wadium – wpłacenia kwoty zabezpieczającej dotrzymanie warunków postępowania przetargowego prowadzącego do zawarcia umowy.

Czy warto korzystać z pomocy specjalistów?

Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w organizacji przetargów publicznych. Ogromną zaletą korzystania z ich wsparcia jest gwarancja znajomości zasad i ustawy o zamówieniach publicznych. Dzięki temu zapewniają oni wykonawcom warunki uczciwej konkurencji. Organizacja przetargów publicznych wymaga również odpowiedniego udokumentowania w formie pisemnej – wszystkie te działania są bowiem jawne.

Przedsiębiorstwa specjalizujące się w przygotowywaniu przetargów zamieszczają informacje o nich również na niezbędnych portalach, w tym w przypadku zamówień powyżej określonej kwoty – w Biuletynie Zamówień Publicznych. Dzięki temu zamawiający ma pewność, że wszystkie czynności zostaną przeprowadzone zgodnie z prawem. Jest to ważne, gdyż każdy potencjalny wykonawca ma możliwość zaskarżenia czynności przetargowych do Krajowej Izby Odwoławczej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.